جاسک - فرماندار جاسک از قطعی برق ۱۰ روستا به دلیل طوفان «شاهین» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رادمهر بیان داشت: طوفان چرخنده شاهین موجب شکستن تعدادی از تیرهای برق در منطقه لیردف در شرق این شهرستان شد. تا این لحظه می‌توان گفت ۱۰ تیر برق شکسته که احتمال افزایش آن‌ها وجود دارد منطقه‌ای که این تیرها شکسته‌اند ۲۰ روستا را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: جای شکر دارد که مسیر طوفان چرخنده شاهین تغییر یافت و عمده فعالیت آن بر روی دریا قرار داشت. بخش لیردف همچنان شاهد بارندگی‌های پراکنده ناشی از فعالیت توفان حاره‌ای شاهین بر روی دریای عمان است.

وی یاد آور شد: براساس پیش‌بینی های هواشناسی طوفان حاره‌ای در ساعت سه تا پنج بامداد روز یک‌شنبه منطقه جاسک را متأثر می‌کند و اکنون بر روی دریا قرار دارد.

فرماندار جاسک اظهارداشت: درپی احتمال خسارت طوفان حاره ای شاهین، شماری از اهالی روستای کروچ این شهرستان با درخواست خودشان در مکانی امن در همان حوالی روستا اِسکان یافتند.

رادمهر افزود: روستای کروچ در فاصله ۷۲ کیلومتری شرق جاسک قرار دارد و براساس پیش‌بینی های هواشناسی طوفان حاره‌ای در ساعت سه تا پنج بامداد روز یک‌شنبه منطقه جاسک را متأثر می‌کند و اکنون طوفان بر روی دریا قرار دارد.

وی اضافه کرد: قایق‌ها و شناورها در راستای ایمن سازی دریا از روز گذشته به ساحل فراخوانده شدند و قایق‌های صیادی به حوزچه های آرامش و یا درون خشکی منتقل شدند تا کمتر در معرض خطر و آسیب باشند.

فرماندار جاسک ادامه داد: با وجود ورود طوفان شاهین به هرمزگان، شرایط شهرستان در حال حاضر خوب بوده و تمهیدهای لازم اندیشیده شده است.