شهرضا _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید در راستای تثبیت آداب و رسوم و گویش‌های محلی استان اصفهان تلاش کنیم چراکه جزو آداب و باورهای مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا، اظهار داشت: فرهنگ به معنای رسوماتی هست که بر زندگی ما حاکم است، جمهوری اسلامی فرهنگ غربی را رد کرده و فرهنگ مستقل اسلامی را دنبال می‌کند.

وی افزود: اساس و پایه هر جامعه بستگی به فرهنگ آن دارد و این مطلب در بیانات رهبر معظم انقلاب قابل مشاهده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: امروزه در هر اداره اجرایی باید پیوست فرهنگی موجود باشد چرا که لازمه هر پروژه، پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است تا همگام با توسعه فرهنگ زمینه پیشرفت هم ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است، بیان کرد: اکنون وضعیت فرهنگ ما در همه ابعاد لطمات زیادی دیده است که هنوز به عمق فاجعه این ضربات پی نبرده ایم.

شورای فرهنگی به عنوان اتاق فکر هر شهرستان است

وی تصریح کرد: باید با عزم ملی و جهادی توجه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشته باشیم و یکی از جاهایی که می‌تواند فرهنگ را برنامه‌ریزی، رصد و سیاست‌گذاری کند شورای فرهنگی به عنوان اتاق فکر هر شهرستان است.

معتمدی با توجه به اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی مهمترین جلسه در هر شهرستان است، گفت: اولین وظیفه شورای فرهنگی رصد هرساله وضع موجود فرهنگی شهرستان است.

وی عنوان کرد: اتفاقات فرهنگی در فضای موجود و ابزارهای با این همه ظرفیت و هجمه می‌طلبد که در تمامی بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها در حوزه فرهنگی با برنامه ریزی خاص پیش برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: باید در راستای تثبیت آداب و رسوم و گویش‌های محلی تلاش کنیم چرا که جزو آداب و باورهای مردم است.

اگر برای فرهنگ تلاش نکنیم نیازمند واردات فرهنگی می‌شویم

وی با اشاره به اینکه اگر در راستای فرهنگ تلاش نکنیم نیازمند واردات فرهنگ خواهیم شد، افزود: اگر با تلاش و برنامه‌ریزی پیش نرویم مانند حوزه اقتصاد که نیازمند واردات شد، در حوزه فرهنگ نیازمند واردات فرهنگی می‌شویم اما با تلاش در راستای فرهنگ نه تنها واردات نداریم بلکه فرهنگمان را هم می‌توانیم صادر کنیم.

معتمدی گفت: یکی از دلایلی که پنج مصوبه شورای فرهنگی استان جزو مصوبات ملی شد این بود که روی مصوبات کار علمی انجام دادیم، اینکه یک نقشه برای کشور پیچیده شود و آن را برای شهر هم پیش ببریم کاملاً غلط است چرا که باید به صورت بومی برنامه ریزی شود.

وی با توجه به اینکه شهرضا ظرفیت بسیاری دارد، تصریح کرد: شهرستان شهرضا با توجه به قدمت خود مردم متدین و دینی دارد که سرمایه‌های این شهرستان هستند و باید از آن استفاده کنیم.

امروزه مشکل کشور ما پول نیست مشکل ایده و نداشتن طرح است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: وزارت ارشاد در حوزه طرح‌های فرهنگی بودجه لازم را دارد اما امروزه مشکل کشور ما پول نیست؛ مشکل ایده و نداشتن طرح است که باید هر شهرستان برای خود طرح‌های چند منظوره آماده کند.