کرج - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از افتتاح اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح نژاد بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به عنوان اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور در استان البرز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته مشکلی وجود داشت مبنی بر اینکه مشاغل خانگی وقتی کاری را آغاز می‌کرد، تخصص لازم یا بازار فروش را نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز تصریح کرد: افتتاح این مرکز کار مشترک بین اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی و شهرداری کرج است.

وی با بیان اینکه در این بخش پیشران‌هایی مستقر کردیم که در این حوزه فعالیت‌های خاص دارند و دارای تجربه هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند وارد این حوزه می‌شوند و تخصص لازم را ندارند به آنها آموزش داده می‌شود.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه آموزش بازاریابی توسط پیشران‌ها به افراد داده می‌شود، گفت: و این محل یک محل عرضه فیزیکی برای تولیدات مشاغل خانگی است و بازار در اختیار آنها قرار دارد.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد شرایطی را فراهم کردیم که افراد از طریق یکی از سایت‌های بزرگ فروش آنلاین و سایر سازمان‌ها وارد فضای مجازی شوند و محصولات را در بازار فضای مجازی ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با بیان اینکه بیش از ۳۰ غرفه ثابت و متحرک در این مرکز به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: اولویت فعالیت در این مرکز با پیشران‌هایی بوده که در گذشته در حوزه مشاغل خانگی فعالیت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن تنوع در نوع فعالیت اولویت بعدی فعالیت در این حوزه است که اکنون در حوزه فرش، مواد غذایی، کشاورزی، صنایع‌دستی و تبدیلی در این مرکز مستقر هستند.

فلاح نژاد با بیان اینکه این نمایشگاه دائمی است، متذکر شد: ما یک بسترسازی را فراهم می‌کنیم که در آینده با یک هزینه کمتری با شهرداری به توافق برسیم که این نمایشگاه تداوم داشته باشد.