خرم‌آباد- استاندار لرستان از تشکیل اتاق‌های فکر و کارگروه‌های تخصصی برای توسعه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان ضمن تقدیر و تشکر از حسن نظر رئیس جمهور به واسطه اعتماد و ایجاد فرصت خدمت گذاری به مردم استان، گفت: خدمت در لرستان با تاریخ و قدمتی چند هزار ساله، جزئی از هویت ملی محسوب می‌شود و این بخش از هویت کشور در تاریخ تحولات می‌درخشد.

وی تصریح کرد: خدمت در لرستان با توجه به ظرفیت‌های طبیعی، خدادادی و پتانسیل‌های بسیار در رابطه با سرمایه‌های انسانی توفیقی است که نصیب بنده شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم با حمایت‌های مردم و مسئولین در راه خدمت به استان موفق باشیم، افزود: در خصوص برنامه کاری استانداری لرستان در یک فرصت مناسب با مردم شریف استان به گفتگو خواهم پرداخت و به چند طریق این خدمات در آینده ارائه خواهد شد.

زیویار ادامه داد: در ابتدا برنامه‌ای تدارک دیده شده تا نظام مسائل و مشکلات استان به خوبی احصاء و با پیگیری و بررسی همکاران در قالب سند آمایش سرزمین که پیش تر تهیه شده، به روز رسانی شود.

وی عنوان کرد: ارائه برنامه‌های جدید متناسب با ظرفیت‌های لرستان موضوع مهم دیگری است که در قالب مگا پروژه‌ها و طرح‌های کلان پیگیری خواهد شد.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: لرستان شاه راه مواصلاتی شمال به جنوب است و با رفع نقص راه‌های استان می‌توان با نگاه یک فرصت به آن، در زمینه توسعه اقتصادی تلاش کرد.

زیویار یادآور شد: موضوعاتی از قبیل ظرفیت‌های حوزه آب، سنگ‌های تزئینی، تولیدات کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، معادن و سایر موارد در گذشته مطرح بوده و اقداماتی نیز در این رابطه صورت گرفته که نیازمند پیگیری بیشتر برای تکمیل طرح‌ها و برند سازی محصولات استان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان باید به خودش برگردد، تاکید کرد: تشکیل اتاق‌های فکر و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در رابطه با توسعه استان متناسب با ظرفیت‌های موجود، از اقدامات مهمی است که باید در ادامه به خوبی به آن پرداخته شود و لرستان باید بر اساس ظرفیت‌هایش توسعه یابد.