اهواز - رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از محورهای اساسی کار شورای ششم اهواز ثبات در مدیریت است چون اهواز و به‌خصوص شهرداری آن از بی‌ثباتی در مدیریت بسیار رنج برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش محمودی عصر امروز دوشنبه در مراسم آئین تکریم و معارفه شهردار اهواز اظهار کرد: اهواز با یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت و وسعت ۱۹ هزار هکتار از کلان‌شهرهای بزرگ کشور است که در حوزه‌های مختلف مشکل و چالش دارد.

رئیس شورای شهر اهواز افزود: مشکلات شهر اهواز در حوزه زیرساخت‌ها سال‌های زیادی عقب‌مانده و مشکلات معضلات عمده‌ای را برای مردم اهواز ایجاد کرده است که برای حل مشکلات حوزه‌های آب و فاضلاب، آسفالت معابر شهری، آب‌های سطحی، حمل‌ونقل، قطار شهری، ناوگان عمومی، حاشیه‌نشینی (اهواز دومین شهر حاشیه‌نشینی کشور)، بافت فرسوده و ساماندهی شهر به اعتبارات ملی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه شعار شورای دوره ششم شهر اهواز «شفافیت، صداقت و کار» خواهد بود، تأکید کرد: یکی از محورهای اساسی کار شورای ششم اهواز نیز ثبات در مدیریت است چون اهواز و به‌خصوص شهرداری آن از بی‌ثباتی در مدیریت بسیار رنج برده و این مسئله به‌طور جد دنبال می‌شود.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی شورای شهر برای تعامل بین بخشی با دستگاه‌های اجرایی گفت: مسئله انضباط اداری مالی از مسائل جدی است که با شهردار اهواز این مسئله نیز دنبال می‌خواهد شد.

محمودی افزود: توجه به توزیع عادلانه خدمات در عرصه‌های مختلف و توجه به مناطق کم برخوردار از رویکردهای دیگر شورای شهر اهواز است؛ همچنین حوزه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در اهواز نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند و حتماً این حوزه‌ها دنبال می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز با بودجه‌ای که امروز دارد نمی‌تواند تحول و انتظارات مورد نظر را محقق کند، ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود که مطالبات آلایندگی و ارزش‌افزوده را به‌عنوان حق واقعی شهرداری پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: همچنین از استاندار درخواست می‌شود که با یک نگاه، اعتبارات ملی، تلاش و حمایت همه جانبه یک تحول جدی را در عرصه‌های مختلف شهر اهواز محقق کند.