خرمشهر- فرماندار خرمشهر بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: طبق مصوبه جلسه شورا مدرسه به مدرسه برای اجرای طرح واکسیناسیون اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خرمشهر اظهار کرد: واکسیناسیون اکنون یک امر اجباری است و از ۴۰ هزار دانش آموز خرمشهری که حدود ۲۳ هزار دانش آموز در سن زیر ۱۲ سال هستند باید هر چه سریع‌تر واکسینه شوند.

فرماندار خرمشهر بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: جامعه دانش آموزی و معلمان آسیب جدی دیدند و تعدادی از معلمان بر اثر ابتلاء به کرونا نیز از بین ما رفتند و دلیلی برای استفاده از واکسن کرونا وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر واکسن در دسترس همه قرار گرفته چون واکسیناسیون امری ضروری است و از این باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی کرد که جامعه دانش آموزان نیز خانواده‌های خود را برای تزریق واکسن تشویق کنند.

حیدری ادامه داد: جامعه فرهیخته نباید ممانعتی برای تزریق واکسن داشته باشد و اولیا و مربیان باید در کنار این سیاست قرار گیرند چون امر واکسیناسیون سلامت جامعه و خانواده را تضمین می‌کند.

وی، آمار واکسیناسیون در خرمشهر را غیرقابل‌قبول دانست و بیان کرد: در این راستا باید ۸۰ درصد جامعه شهرستان خرمشهر را علیه ویروس کرونا واکسینه کرد.

فرماندار خرمشهر نیز آمار پذیرش کنکور در خرمشهر را امید بخش خواند و گفت: در شهرستان خرمشهر شاهد قبولی دانش آموزان خرمشهری در رتبه‌های خوب کنکور بودیم و این می‌تواند به‌عنوان یک شاخص امیدبخش باشد.

حیدری به وضعیت آموزشی در مدارس خرمشهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون وضعیت کلاس‌ها در خرمشهر حضور حداقلی است و بیشترین حجم کار در فضای مجازی انجام می‌شود اما فضای مجازی همچون فضای حقیقی نیست و با دانش آموز به‌صورت رو در رو در ارتباط نیست.

وی گفت: ما عادت به تعلیم رو در رو داریم اما آموزش مجازی باعث می‌شود که کیفیت آموزش کاهش یابد که ازاین‌رو برای حضوری شدن کلاس‌ها ملزم به انجام واکسیناسیون هستیم.