اگر شما هم علاقمندید اطلاعات بیشتری از اکسپوی دبی به دست بیاورید با این مطلب همراه شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دبی یکی از آن کشورهای بسیار دیدنی است. اگر فرصت و امکان خرید بلیط دبی برای دیدن آن را داشتید، به‌هیچ‌وجه این فرصت را از دست ندهید. از دیدنی‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و رفاهی گرفته تا هر چیزی که فکرش را بکنید در این سفر ارزش دیدن دارد. اما این بار قرار است شما را با جنبه دیگری از دبی آشنا کنیم. از دبی اکسپو (EXPO) شناختی دارید؟

اکسپو دبی چیست؟

اکسپو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی است که برای نمایش دستاوردهای ساخته شده کشورهای مختلف از سراسر جهان برپا می‌شود. شهر دبی میزبان اصلی این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ است. احتمالاً این سوال برایتان پیش بیاید که چرا ۲۰۲۰، وقتی در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار داریم!

پاندمی کرونا همان‌طور که تمام زندگی ما را تحت تأثیر خودش قرار داد، رویدادهای جهانی مثل المپیک، جشنواره‌های مختلف و به‌خصوص اکسپو دبی را هم به تأخیر انداخت. اکسپو دبی که پیش‌ازاین قرار بود در سال ۲۰۲۰ و به میزبانی شهر دبی انجام شود با یک سال تأخیر و از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس برای شش ماه، میزبان ۱۸۲ کشور خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها و تجربه‌هایی که از دوره‌های مختلف اکسپو به‌دست‌آمده است، ادعا دارند بازدیدکنندگان زیادی به هدف دیدن این نمایشگاه بلیط هواپیما می‌خرند و راهی دبی می‌شوند! بعید نیست آمار بیش از ۲۵ میلیون بازدیدکننده در طول مدت برگزاری نمایشگاه را هم نشان دهد. این یعنی اکسپو معلمی است برای آشنایی بیشتر با دانش روز جهان، فرهنگ‌ها، پیشرفت‌های بین‌المللی و از همه مهم‌تر، فناوری‌هایی که همواره در تلاش برای آسان کردن زندگی انسان‌ها هستند.

هدف از این نمایشگاه‌ها رسیدن به دستاوردهای بلندمدتی است که درنهایت می‌تواند با ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار شغل، سود اقتصاد جهانی را تا یک دهه آینده (۲۰۳۱) به عددی بیشتر از ۳۳ میلیارد برساند. اکسپو دبی باهدف حمایت از رشد گردشگری، توسعه مشاغل نوآور و افزایش شهرت بین‌المللی کشور امارات متحده عربی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد در جهان عرب است.

سابقه اکسپوهای قبلی در جهان

اولین اکسپو جهانی لندن در سال ۱۸۵۱ بود. از آن زمان تا امروز نمایشگاه‌های جهانی بسیاری در کشورهای جهان با محوریت موضوعی برگزار می‌شوند. این نمایشگاه‌ها تلاش می‌کند دانش ما را در هنر، فرهنگ، علم و فناوری ارتقا دهد. این نمایشگاه‌ها هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شوند و شش ماه طول می‌کشند.

رویدادهای مهم اکسپو ۲۰۲۰

جشنواره دبی بستری است که در آن مردم با خرید بلیط دبی و رسیدن به این شهر، از سراسر جهان در کنار هم جمع می‌شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارند، یاد می‌گیرند و نوآوری می‌کنند. نمایشگاه ۲۰۲۰ Expo هم با موضوع «اتصال ذهن‌ها، ایجاد آینده» کار خود را آغاز می‌کند. از هنر، موسیقی غذا تا فناوری، معماری و سرگرمی؛ تنوع غرفه‌ها و رویدادهایی که در این نمایشگاه بزرگ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد بسیار زیاد است. آن‌قدر که یک روز برای دیدن آنها کافی نیست تا جادوی بزرگ‌ترین رویدادی را که تابه‌حال در جهان عرب برگزار شده است را ببینید!

روز خود را در Al Wasl Plaza آغاز کنید، جایی که آثار هنری و تأسیسات تعاملی از استعدادهای محلی و جهانی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد است. همچنین می‌توانید ماجراجویی جذابی در حوزه معماری داشته باشید. از غرفه‌هایی که بر اساس طرح‌های بدیع و معماری پایدار ساخته شده‌اند، شگفت‌زده می‌شوید.

در دبی اکسپو ۲۰۲۰ تصور کنید که سفری را آغاز خواهید کرد که در نهایت به دیدن ۱۹۲ کشور مختلف می‌روید و با فرهنگ، تاریخ، معماری، فرهنگ غذایی و حتی فناوری‌های جدید آن کشورها آشنا می‌شوید.

بخش‌های مختلف اکسپو ۲۰۲۰

هر روز بیش از ۶۰ نمایش زنده برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود؛ بنابراین از اپرا گرفته تا تئاترهای پاپ‌آپ، فلش موب‌ها (flashmobs) تا رویدادهای ورزشی و حتی جشن‌های روز ملی کشورهای مختلف را در این مجموعه خواهید دید.
همه چیز آن‌قدر متفاوت و کافی است که شما را برای دیدن هر قسمت از این نمایشگاه هیجان‌زده و کم‌طاقت کند و اشتیاق بیشتری برای تهیه بلیط هواپیما و دیدن این جشنواره داشته باشید.

غذا و جشنواره‌های خوراکی

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به‌اندازه شهر دبی و ۱۹۰ کشور شرکت‌کننده که به این رویداد بزرگ جهانی می‌پیوندند، غذاهای گسترده‌ای ارائه می‌دهد. در طول بازدید خود از این رویداد جهانی می‌توانید انتظار داشته باشید که مواد غذایی با هر شکل و اندازه و قیمت را متناسب با بودجه‌های مختلف ببیند.
شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید جهان را در Expo با تأثیرات فرهنگی از سراسر کره زمین بچشید. حدود ۲۰۰ رستوران مختلف بیش از ۵۰ غذای مختلف از سراسر جهان را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید طعم و مزه غذای موردعلاقه خود را از طیف وسیعی از گزینه‌های موجود در اینجا پیدا کنید. از غذاهای محلی و خیابانی کشورها گرفته تا غذاهای تند و همچنین غذاهای پایدار که از محصولات با منابع محلی درست می‌شوند. اولویت اصلی این غذاها تندرستی و استفاده از مواد اولیه ارگانیک و سازگار با زمین است.

تاریخ و محل برگزاری دبی اکسپو

محل برگزاری این نمایشگاه ۴.۳۸ کیلومترمربع مساحت دارد و در منطقه جنوبی شهر دبی، نزدیک فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم قرار دارد. این محل به فرودگاه بین‌المللی دبی، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و پایانه‌های کروز دبی و ابوظبی دسترسی دارد.

نمایشگاه دبی باتوجه‌به واکسیناسیون جهانی در اکثر کشورهای جهان، قرار است با یک سال تأخیر در اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰) تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.