همزمان با اعلام خبر شرکت دختر رئیس جمهور فعلی فیلیپین در انتخابات آتی ریاست جمهوری، فرزند رئیس جمهور اسبق این کشور نیز نامزدی اش در این انتخابات را رسانه ای کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فردیناند مارکوس جونیور» فرزند «فردیناند مارکوس» رئیس جمهور اسبق فیلیپین نیز جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کاندیداتوری کرده است.

مارکوس، به عنوان سومین شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه ۲۰۲۲، اعلام کرده است که او یک رهبر «متحد کننده» برای کمک به فیلیپین در مقابله با همه گیری و بحران های اقتصادی خواهد بود.

برخی گروه های مخالف خانواده مارکوس در این کشور امروز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به این مسئله عنوان کردند.

«ویکتور رودریگز» رئیس دفتر کار مارکوس در بیانیه ای درباره اعلام کاندیداتوری وی، گفت: علیرغم قرار گرفتن در کانون کارزارها و اعتراضات نفرت انگیز چندین دهه ای، این خانواده همیشه به حق مردم برای ابراز احساسات خود احترام گذاشته و این کار را ادامه خواهد داد.

پیشتر نیز «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فعلی فیلیپین همزمان با اعلام کناره گیری از دنیای سیاست، اعلام کرده بود که «سارا دوترته-کارپیو» دختر وی قرار است در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده و نامزد احراز این پست شود.

طبق گزارش رویترز، نظرسنجی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در فیلیپین به طور مداوم نشان می دهد که سارا دوترته پیشتاز است.

رئیس جمهور در فیلیپین برای یک دوره شش ساله انتخاب می شود و پس از پایان دوره، امکان نامزدی مجدد وجود ندارد. رای گیری ریاست جمهوری ۲۰۲۲ در فیلیپین قرار است ۹ ماه مه به عنوان بخشی از انتخابات سراسری ملی برگزار شود.