مشهد ـ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مراکزی برای نگهداری از والدین شهدا در کشور وجود دارد اما با توجه به میانگین سنی والدین و همسران معظم شهدا، این مراکز باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه سفر به مشهد مقدس و دیدار با والدین معظم شهدای بستری در مرکز سالمندان ایثار، اظهار کرد: میانگین سنی والدین شهدا ۸۰ سال و میانگین سنی همسران شهدا ۶۰ سال است و با این فرض باید گفت بخشی از جامعه ایثارگری ما در دوران سالمندی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: دوران سالمندی دوران خاصی است و افراد در این دوران با ناتوانی‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند، بیماری شایع این دوران آلزایمر است که نیازمند مراقبت‌های ویژه استکه به همت همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، مراکزی در این استان راه‌اندازی شده که خدمات پرستاری، نگهداری و درمانی، ارائه می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که خراسان رضوی در این رابطه تجربیات خوبی دارد و می‌تواند این تجربیات را به سایر استان‌ها انتقال دهد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خراسان رضوی سه مرکز ویژه جداگانه برای جانبازان قطع نخاعی، اعصاب و روان و والدین معظم شهدا نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: مراکز نگهداری سالمندان ایثار در سطح کشور وجود دارد اما با توجه به میانگین سنی والدین و همسران معظم شهدا، نیاز به این مراکز در آینده بیشتر احساس خواهد شد و باید تعداد این مراکز در سطح کشور افزایش یابد.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن بررسی نحوه عملکرد ارائه خدمات به ایثارگران، از والدین معظم شهدای بستری در این مرکز قدردانی کرد.