ایلام-استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های عشایر ایلام، گفت: نیازها و مشکلات عشایر ایلام در سریعترین زمان حل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان‌های چوار و ایوان اظهار کرد: یکی از اصلی ترین اولویت‌های استان رفع نیازها و احتیاجات عشایر در اسرع وقت است.

وی افزود: عشایر استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌نظیری در دفاع از میهن داشتند.

نوذری با اشاره به بازدیدهایی که از مناطق مختلف عشایری داشته است، ادامه داد: در این بازدید نسبت به بررسی نیازها و امکاناتی که عشایر لازم دارند اقدام شد و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به رفع این مشکلات در اسرع وقت اقدام شود.

استاندار ایلام همچنین به اهدای پنل‌های خورشیدی به عشایر این مناطق اشاره کرد و بیان کرد: دیگر احتیاجات این قشر از مردم عزیز و زحمت کش استان احصا شده و در مورد رفع آنها نیز برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

وی مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام در مورد عشایر را بسیار راهگشا دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف این بازدید بررسی میدانی مشکلات و زمینه‌های لازم برای اجرای مصوبات سفر بوده است تا زیرساخت‌ها و نیازهایی که در این زمینه وجود دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

نوذری افتتاح پروژه آبرسانی بانکول را یکی دیگر از برنامه‌های این سفر عنوان کرد و گفت: این پروژه که بیش از ۱۱۰۰ نفر از عشایر این منطقه را همراه با بیش از ۲۲ هزار دام سبک تحت پوشش قرار می‌دهد می‌تواند بخش مهمی از نیازها و مشکلات عشایر این منطقه را برطرف کند.

وی افزود: عشایر این منطقه نیازها و درخواست‌های دیگری نیز دارند که به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.