گناوه- رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون جمعیت زیر ۱۸ سال، ۴۰ درصد جمعیت هدف در شهرستان گناوه دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان مقطع دوم متوسطه از روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه در شهرستان گناوه شروع شده است اظهار داشت: جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان گناوه ۱۰ هزار و ۲۳۷ نفر است که تا ۱۳ مهرماه جاری چهار هزار و ۵۴ نفر یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: استقبال دانش آموزان و والدین آنها از واکسن مطلوب بوده است و از ۱۰ هزار و ۷۲ دانش آموز متوسطه اول و دوم ۴ هزار و ۶۰ دانش آموز یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و امیدواریم به پوشش ۶۰ درصدی در پایان هفته بعد برسیم.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۵.۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان یک دوز واکسن و ۷۷.۵ درصد جمعیت سالمندان دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان داشت: تا سه‌شنبه ۱۳ مهرماه ۸۱ هزار و ۹۳۲ دوز واکسن در این شهرستان تزریق‌شده است که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۴ مورد واکسن نوبت دوم بوده است.

عصمت حیدری با تأکید بر لزوم دریافت دوز دوم واکسن برای ایجاد ایمنی در فرد و جامعه اظهار داشت: تاکنون ۶۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و ۳۶ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: جمعیت ۱۸ تا ۳۰ سال ۵۴.۹ درصد و ۳۰ تا ۶۰ سال ۶۷.۶ درصد دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند ولی تنها ۳۷.۹ درصد جمعیت ۳۰ سال تا ۶۰ سال و ۷.۳ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۳۰ سال برای دریافت دوز دوم مراجعه کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با اشاره به اینکه ایمنی جمعی جامعه با واکسیناسیون کامل بالای ۸۰ درصد جمعیت شهرستان صورت می‌پذیرد به همشهریان توصیه کرد: افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند با توجه به تاریخ نوبت دوم به سالن‌های واکسیناسیون مراجعه و دوز دوم را دریافت کنند.