رئیس دانشگاه علمی کاربردی از اعطای 400 میلیارد تومان وام اشتغال به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری خبر داد و گفت: دانشگاه جامع هم اکنون به مرحله ای رسیده است که می تواند آینده کاری دانشجویان را تضمین کند.

دکتر حسین بلندی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح ایجاد اشتغال با راه اندازی دوره های کارورزی توسط دانشگاه جامع علمی کابردی که در آینده اجرا می شود، اعطای وام های اشتغال توسط این دانشگاه، ایجاد طرح اشتغال برای دانشجویان این دانشگاه تضمینی برای آینده کاری دانشجویان دانشگاه علمی کابردی است.

وی با بیان اینکه پس از ایجاد طرح راه اندازی دوره های کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسر کشور توسط این دانشگاه، این دانش آموختگان نیز می توانند وام دریافت کنند، گفت: دانش آموختگان می توانند با هدایت به سمت ایجاد طرح اشتغال طی یک  دوره آموزشی وارد به بازار کار شوند.

تربیت استخدام کننده شعار امروز دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: شعار دیروز ما تربیت استخدام شونده بود اما شعار امروز ما تربیت استخدام کننده است.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی می خواهد در پرداخت وام های اشتغال و زمینه های این وام ها در کشور صاحب نقش باشد و آمادگی دارد آموزش های لازم را برای افراد متقاضی وام و ورود به بازار کار برگزار کند. فارغ التحصیلان دانشگاهی بهترین گزینه برای آغاز این طرح هستند. 

بلندی گفت: در بحث رشته های علوم انسانی نیز ایجاد این دوره ها در رشته های علوم انسانی مانند مدیریت و ارائه خدمات، باید امکانات را شناسایی کرد و به این امر توجه کرد که چه سازمان یا دستگاهی متقاضی است و امکانات لازم را برای برگزاری دوره های آموزشی برای این رشته ها است.  

وی اظهار داشت: با فعالیتی که دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوره مدیریتی جدید خود انجام داده، اکنون در جایگاه اصلی خود به عنوان برطرف کننده نیازهای کشور قرار گرفته است.

ایجاد دوره های کارورزی در دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان دانشگاهها 

وی اظهار داشت: بدین ترتیب دانشگاه جامع در رشته هایی که می توان از امکانات دستگاه های اجرایی برای آموزش اشتغال آنها بهره برد دوره های آموزشی راه اندازی می کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر نیازسنجی زمانی و مکانی را به صورت جدی در نظر می گیرد، به مهر گفت : تأیید ارگان ها برای صدور مجوز و ارائه یک رشته، توجه به بحث اشتغال و آینده کاری دانشجو نیز در این دانشگاه با دقت توجه می شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته در این راستا با وام 30 میلیارد تومانی که از صندوق وام مهررضا دریافت شد توجه جدی به امر اشتغال به طور جدی آغاز شد. دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک هزار و 800 طرح را تعریف کردند و از این تعداد یک هزار و 200 طرح تصویب شد که این تعداد از صندوق مهر رضا وام دریافت کردند. 

بلندی در ادامه به خبرنگار مهر گفت : کار آفرینی به صورت واحدی اجباری در دروس دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته است و 55 درصد از آموزش دانشجویان این دانشگاه نیز به شیوه های عملی و تجربی است.

اعطای 400 میلیارد تومان وام اشتغال به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی

وی اظهار داشت: ادامه چنین روندی در دانشگاه علمی و کاربردی باعث شد که امسال مبلغ 30 میلیارد وام اشتغال به 400 میلیارد تومان افزایش یابد. البته در سال جاری این مبلغ از طریق بنگاه های زودبازده تأمین می شود.

به گزارش مهر، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی از اعطای این وام به دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در سال جاری خبر داد و گفت: تا کنون تنها دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی با معرفی دانشگاه می توانستند از این وام ها استفاده کنند اما اکنون این موضوع به دانشجویان نیز تسری یافته است.

وی ادامه داد: در دوره های پودمانی نیز اخیرا سیاستی را دنبال می کنیم که بر اساس آن هر فردی که معافیت سربازی دارد و می تواند فعالیت خود را با دانشگاه ادامه دهد، سال اول به صورت آموزشی و در سال دوم با هدایت به سمت ایجاد طرح اشتغال در دانشگاه جامع تربیت می شود و برای طرح خود وام دریافت می کند.