ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته چهار نفر در میاندوآب، ۲ نفر در هریک از شهرستان‌های خوی، ماکو، مهاباد و نقده و یک نفر در شهرستان‌های بوکان، تکاب و سلماس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای یک هزار و ۷۹ نفر در استان به کرونا، حدود ۲۵۱ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۸ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای مهرماه جاری، روزانه به طور متوسط ۳۸ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در استان تزریق شده که رقم بسیار مناسبی است.

آقازاده افزود: این در حالی است که متوسط واکسیناسیون روزانه تا پیش از مهر ماه جاری در ماه‌های مرداد و شهریور که واکسیناسیون سرعت گرفت، حدود ۲۵ هزار دُز بود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار دز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: رکورد واکسیناسیون روزانه در آذربایجان غربی بیش از ۷۱ هزار دُز است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۱۲ سال و اقشار مختلف باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

تاکنون ۲۸۳ هزار و ۳۲۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که ۵ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۳ درصد کل فوتی‌های کشور براثر ابتلاء به کرونا نیز مربوط به این استان است.