«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنانی از آمادگی این سازمان نظامی برای انجام مذاکرات با مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنانی از آمادگی این سازمان نظامی برای انجام مذاکرات با مسکو خبر داد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو همچنین گفت که در جریان برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در خصوص مسائل و مشکلات میان دو طرف صحبت کرده، اما این گفتگو نتیجه‌ای در پی نداشته است.

استولتنبرگ گفت: رویکرد ناتو در مورد روسیه ثابت و روشن است. رویکرد ما بر اساس راهکاری دوجانبه و در جهت دفاع و گفتگو تنظیم شده است. ما آماده گفتگوی معنادار با روسیه هستیم. ما همچنین آمادگی تشکیل جلسه شورای ناتو و روسیه را داریم. ما در واقع مدتهاست از روسیه (برای انجام مذاکرات) دعوت کرده‌ایم اما تاکنون، روسیه پاسخ مثبتی نداده و بنابراین هیچ جلسه‌ای در شورای ناتو و روسیه برگزار نشده است.

وی همچنین با طرح این ادعا که با توجه به مقتضیات زمانی و افزایش تنش‌ها میان دو طرف، نشست بر سر میز مذاکره بسیار ضروری به نظر می‌رسد، گفت: ما به تلاش‌های خود برای برگزاری مذاکرات معنادار با روسیه ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که دبیر بخش امنیتی و دفاعی اسکای نیوز روز چهارشنبه اعلام کرد که ناتو در صدد است تا ۸ دیپلمات روسیه را به اتهام انجام فعالیت‌های مغرضانه اخراج کند.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، با این تصمیم تعداد افراد هیأت نمایندگی روسیه در ناتو به نصف کاهش خواهد یافت.

این افراد قرار است تا پایان ماه جاری میلادی مقر ناتو در شهر بروکسل را تَرک کنند.

به گزارش اسپوتنیک این موضوع تنها یک روز پس از آن مطرح شد که دبیرکل ناتو از کشورهای این سازمان خواسته بود تا با هدف جلوگیری از تشدید جنگ سرد به تعامل با روسیه ادامه دهند.