بوشهر- وزیر نیرو با حضور در شهرستان دشتی، به دیدار خانواده شهید نادر مهدوی رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر نیرو صبح جمعه در دیدار با خانواده شهید نادر مهدوی از فرماندهان نبرد مستقیم دریایی با آمریکا در خلیج فارس گفت: شهید مهدوی نماد شجاعت و ایثار است و همه کشور به این شهید عزیز افتخار می‌کنند.

علی اکبر محرابیان افزود: شهید مهدوی با ایثار در مقابله دشمنان ایستادگی کرد.

بردار شهید مهدوی به ویژگی‌های شهید مهدوی اشاره کرد و گفت: ولایتمداری و دشمن شناسی و دشمن ستیزی از جمله ویژگی‌های این شهید بزرگوار است.

۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ در حالی که تقابل ایران و آمریکا در جنگ تحمیلی از حالت یک رویارویی واسطه‌ای و نیابتی با رژیم صدام به یک رویارویی مستقیم و بی واسطه تبدیل و عرصه جنگ به خلیج فارس کشیده شده بود، ناوگروه ۹ نفره ذوالفقار به فرماندهی شهید نادر مهدوی و همرزمانش از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برای مقابله با نیروهای متجاوز آمریکایی به جزیره فارسی اعزام شدند.

نبرد قایق‌های تندرو ایران با ناوگان دریایی آمریکا در نزدیکی جزیره فارسی که به انهدام یک بالگرد آمریکایی و وارد شدن خسارت به ناوگان آمریکا منجر شد، از برگ‌های زرین تاریخ ایران است.

این نبرد رویاروی با شهادت شهید مهدوی و همه همرزمانش یادگار ماندگار تاریخ دفاع مقدس شد.

وزیر نیرو در کنار بازدید از طرح‌های مختلف این وزارت خانه در استان بوشهر، به عنوان نماینده رئیس جمهوری در شهرستان‌های دشتی و تنگستان حضور یافته است.

بازدید از بیمارستان زینبیه خورموج مرکز شهرستان دشتی، بازدید از پروژه‌های جاده‌ای بین روستایی شهرستان دشتی، بازدید از آب شیرین کن خورموج، بازدید از جاده دوم بوشهر به فارس از اهرم به فراشنبد در شهرستان تنگستان، بازدید از جاده ساحلی بوشهر از قطعه دلوار به شهرستان دیر، بازدید از اسکله دلوار در شهرستان تنگستان، بازدید از آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، حضور در نشست شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان و حضور در شورای اداری استان بوشهر بخشی از سفر یک روزه وزیر نیرو به این استان است.