بیرجند - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از مقاوم سازی ۵۲ درصد واحدهای مسکن روستایی استان خبر داد و گفت: ۴۸ درصد واحدها نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر آسمانی مقدم صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت سالروز ملی روستا و عشایر از اجرای طرح هادی در ۲۸۰ روستای استان خبر داد و بیان داشت: طرح هادی ۶۳ درصد روستاهای استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی ۳۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز تهیه شده است، بیان کرد: طی هشت سال گذشته طرح هادی ۱۱۳ روستا نیز بازنگری شده است.

آسمانی مقدم از بهره‌مندی صاحبان ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی طی چهار سال گذشته از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و بیان کرد: همچنین تعداد ۴۹۷ واحد نیز شامل ۲۶۲ واحد احداثی و ۲۳۵ واحد تعمیری از اعتبارت حوادث، بازسازی یا تعمیر شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: با اقدامات انجام شده طی هشت سال اخیر، برخورداری خراسان جنوبی از واحدهای مقاوم سازی شده در روستاها اکنون به بیش از ۵۲ درصد رسیده است و نسبت به میانگین کشوری تقریباً برابری می‌کند.