بجنورد- رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان و جوانان بجنوردی به مسائل مهمی همچون پیشرفت و سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره داشتند اما این مسائل جدی گرفته نشده و به اجرا در نیامده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ بود که خراسان شمالی یکی از تاریخی‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت؛ در این روز رهبر انقلاب به استان تازه تأسیس و محروم خراسان شمالی سفر کرد.

در آن روزها که تحریم‌ها در اوج بود و رسانه‌های بیگانه بر شیپور جدایی مردم از ولایت و حکومت می‌دمیدند، حضور بی نظیر مردم در استقبال از مقام معظم رهبری به یکباره آب سردی بر پیکره دشمنان ریخت که گویی همه ی برنامه آنان از بین رفت.

مردم خراسان شمالی خصوصاً نخبگان، دانشجویان آن زمان، مسئولان و فعالان فرهنگی و اجتماعی هر کدام خاطرات متعددی از آن روزها دارند؛ روزهایی که رهبر انقلاب در خراسان شمالی حاضر بود و به مطالبات اقشار مردم توجه می‌کرد.

امام خامنه ای در سفر خود به خراسان شمالی دیدارهای مختلفی با اقشار داشت که یکی از آن‌ها دیدار با دانشجویان بود؛ دیداری سراسر هیجان، شور و شوق که می‌توانست عصاره نظرات نخبگان را به رهبر انقلاب عرضه کند.

وقتی آقا از بیانات دانشجویان راضی بود

میلاد حسین پور، یکی از دانشجویان سخنران در محضر انقلاب در گفتگو با مهر اظهار کرد: من آن دوران ترم ۳ بودم؛ بنا بود به نیابت از تشکل بسیج دانشجویی فردی انتخاب شود؛ آن زمان افراد باتجربه و با سابقه‌ای نیز در مجموعه بودند. برای انتخاب آن فرد بین ۵ نفر قرعه کشی کردیم. من قرعه را برداشتم و نام خودم روی آن قرعه نوشته شده بود.

این دانشجو ادامه داد: آن موقع برخی کاندیداها تبلیغات زودهنگام و غیر قانونی انجام می‌دادند که بعضاً مسئولیت نیز داشتند که در محضر رهبر معظم انقلاب همین مسئله را به آنان تذکر دادیم که مبادا جاذبه انتخابات آن‌ها را از خدمت به مردم غافل کند.

وی افزود: متن نهایی را خودمان بستیم و حتی به جایی ندادیم که تأیید کند. تنها محدودیت وقت بود که ۵ دقیقه تعیین شد. حتی متن را شب خودم تایپ کردم و گفتم انشاالله صبح چاپش می‌کنم اما صبح زود همه جا تعطیل بود و نتوانستم متن را به چاپ برسانم.

حسین پور: من نفر پنجم بودم؛ یکی از همراهان آقا با شوخی گفت: متنت صنفی است یا مشتی؟ پاسخ دادم همه چیز در متن هست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در سال ۹۱ گفت: یک لحظه بسیار فراموش نشدنی و یادگاری از آن مراسم برایم ماند و آن لحظه‌ای بود که هنگام ارائه تحلیل در خصوص فضای انتخابات نیم نگاهی به آقا کردم و دیدم ایشان به نشانه تأیید دارند سر تکان می‌دهند و خرسند هستند.

رهبر انقلاب در آن دیدار سخنان مهمی را در حوزه پیشرفت و سبک زندگی بیان کردند. سخنانی که نشان می‌داد جلسه بار علمی بالایی دارد و حضرت آقا روی حاضران در جلسه حساب ویژه ای باز کرده است.

می‌توانید سخنان رهبر انقلاب را اینجا بخوانید.

اکنون حدود ۹ سال از آن روز تاریخی گذشته و بسیاری از مطالبات رهبر انقلاب در حوزه پیشرفت، سبک زندگی و فرهنگ روی زمین مانده است. اینک جوانان مطالبه گر، خوش فکر، فعال و انقلابی باید پای کار آمده و این موضوعات را زنده کنند.

سخنان رهبر در بجنورد مورد غفلت واقع شده است

محسن نجفی، مسئول مطالبه گری بسیج دانشجویی خراسان شمالی نیز به خبرنگار مهر گفت: سفر رهبر انقلاب در دو حوزه معنوی و مادی برکاتی برای استان داشته است.

وی افزود: در حوزه مادی و اعتباری، به اندازه بودجه چند سال استان به خراسان شمالی تزریق شد و از این طریق رشد خوبی را شاهد بودیم هر چند برخی مصوبات همچنان اجرا نشده و مسئولان استان در این حوزه کم کاری کرده‌اند.

نجفی بیان داشت: اما در حوزه معنوی می‌توانیم بگوییم هیچ کاری انجام نشده است؛ زیرا رهبر انقلاب برای نخستین بار موضوع سبک زندگی را در اینجا مطرح کردند اما آن طور که باید به این مسئله مهم نپرداخته‌ایم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تصور من این است خراسان شمالی باید در سبک زندگی ایرانی اسلامی به یک الگو در کشور تبدیل شود اما اکنون به هیچ وجه در این مسیر حرکت نمی‌کنیم.

وی در انتها گفت: نباید تنها به جذب بودجه و اعتبارات چشم بدوزیم و می‌بایست مسئولان فرهنگی برای تحقق سبک زندگی گام‌های اساسی بردارند.

جوانان مسیر پیشرفت از نظر رهبر انقلاب را ترسیم کنند

محمد ستوده یکی دیگر از دانشجویان حاضر در دیدار رهبر انقلاب با جوانان خراسان شمالی در گفتگو با مهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آن دیدار به تشریح مسئله پیشرفت پرداختند و آن را با توسعه غربی قیاس کردند اما طی این سال‌ها هیچ اقدام قابل طرحی در این حوزه انجام نشده است.

وی افزود: خراسان شمالی که می‌توانست با آن سخنان خود را علمدار تحول و پیشرفت معرفی کند، اکنون در وضعیت ابتدایی خود نیز مانده و نتوانسته فکری اساسی به حال مشکلات مختلف خود کند.

ستوده نبود شورای اندیشه ورز در استان را یکی از عوامل فراموشی سخنان رهبر انقلاب دانست و گفت: وقتی همه توجه مسئولان به مباحث ارائه آمار در خصوص میزان جذب اعتبار باشد، یقیناً از موضوعات مهمی چون فرهنگ و پیشرفت اسلامی دور می‌شویم.

این فعال سابق دانشجویی عنوان کرد: باید نخبگان استان خصوصاً در دولت فعلی آستین بالا زده و مسیر پیشرفت از منظر رهبر انقلاب را ترسیم کنند و سپس جذب اعتبارات و پروژه‌های عمرانی نیز جهت خواهد گرفت.

وی گفت: مادامی که برای پیشرفت اسلامی گام برنداریم نمی‌توانیم امیدی به تغییر و تحول داشته باشیم زیرا در بهترین حالت گرفتار توسعه غربی خواهیم شد.

اینک در آستانه سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی قرار داریم و بار دیگر تبیین سخنان رهبر آغاز شده است، با این حال نخبگان نباید تنور این مسئله را سرد کنند و پیوسته با مطالبه و کار تخصصی به دنبال پیاده سازی پیشرفت مبتنی بر بیانیه گام دوم باشند.