سمنان- رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان با بیان اینکه شرایط به نسبت خوبی در بحث واکسیناسیون کرونا وجود دارد، گفت: امروز از مرز ۷۵ درصد دریافت واکسن در دُز اول عبور کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی صبح شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بر اساس آمار، به تدریج تعداد بیماران در بیمارستان‌ها در حال کاهش است، ابراز کرد: هشدار افزایش تعداد بیمار در روزهای آتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند، افزود: از نظر میزان تخت و امکانات و تجهیزات بیمارستانی مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه شرایط به نسبت خوبی در بحث واکسیناسیون وجود دارد و امروز از مرز ۷۵ درصد دریافت واکسن در دُز اول عبور کرده‌ایم، ابراز کرد: نیاز است تا رسانه‌ها اقناع سازی کافی برای مردم به منظور واکسیناسیون حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

دانایی با بیان اینکه ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری است که باید از آن اجتناب کرد، ابراز کرد: هم اکنون دامغان، گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و آرادان، سرخه و مهدی شهر در شرایط زرد کرونایی هستند.