بناب- فرماندار بناب با اشاره به نقش برجسته دامپزشکی در تأمین امنیت سلامت غذایی شهروندان گفت: بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی عصر امروز شنبه در آئین گرامیداشت روز دامپزشک در بناب با تأکید بر حفظ آرامش و امنیت روانی شهروندان افزود: متأسفانه امروز بازار شایعات داغ است و گاهاً با انتشار اخبار غیرصحیح نگرانی‌هایی نسبت به مصرف برخی مواد غذایی در بین شهروندان به وجود می‌آید که ورود به موقع مسئولین دامپزشکی می‌تواند باعث اطمینان خاطر شهروندان شده و از اضطراب و نگرانی‌ها جلوگیری کند.

فرماندار بناب تصریح کرد: اگر دامپزشکی به موقع و مستمر نظارت نکند، امنیت روانی و سلامت شهروندان به مخاطره می‌افتد.

وی سپس گفت: بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صورت عدم شناسایی و احصاء به موقع می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

بناب قطب تولید گوشت قرمز در کشور است

این گزارش حاکی است، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه این اداره اظهار کرد: بناب قطب تولید گوشت قرمز در کشور است.

مسعود گنج پور گفت: با توجه به شرایط آب و هوای و اقلیمی سالانه بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز در بناب تولید و روانه بازار می‌شود و این امر شهرستان بناب را به قطب تولید گوشت قرمز در کشور تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به وجود و فعالیت چهار واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و نیز کشتارگاه صنعتی در شهرستان بناب بیان کرد: قدم‌های بزرگی برای احداث و راه اندازی شهرک دامپروری بناب از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بناب برداشته شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد آغاز به کار شهرک دامپروری بناب باشیم.

رئیس شبکه دامپزشکی بناب در ادامه با اشاره به فعالیت بزرگ‌ترین میدان دواب منطقه در شهرستان بناب خواستار تبدیل وضعیت دامداری و دامپروری بناب از سنتی به صنعتی شد.