بجنورد- مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان شمالی از تجهیز کانون های مساجد استان با ارزش ۲ میلیارد ریال همزمان با سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در تبیین بیانات رهبر انقلاب در خراسان شمالی، اظهار کرد: تلاش کردیم تا موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت فعالان فهما در مساجد، محور برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی با موضوع همسرداری اسلامی و دعوت از اساتید مجرب، تدوین، برنامه ریزی و اجرای همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع) و همچنین برگزاری کارگاه‌های تخصصی صحیفه سجادیه از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی در ادامه از تجهیز کانون‌ها و اعطای اقلام کتابخانه ای شامل کتاب، قفسه، میز و صندلی مطالعه به کانون‌ها در قالب کاروان «مهر ولایت» هر ساله و همزمان با ۱۹ مهر ماه خبر داد و افزود: امسال نیز در هفتمین مرحله این طرح حمایتی، تجهیزات کتابخانه ای و اقلام هوشمند با مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون تومان به کانون‌های واجد شرایط اهدا می‌شود.

شیرازیان تصریح کرد: این تجهیزات شامل رایانه، مودم، دیتا پروژکتور، اسکنر، قفسه کتاب، تجهیزات اداری، کتاب و میز و صندلی است.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، اولویت اهدا این تجهیزات را کانون‌های رابطی که تاکنون اقلام حمایتی دریافت نکرده اند، اعلام کرد و گفت: تجهیزات نامبرده با اعتبارات حمایتی از سوی سازمان مدیریت، ستاد فهمای کشور، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان به مرور تهیه شده است.

وی اجرای طرح شکوه مادری با اولویت تکریم مادران شهید، تبیین سومین رویداد ملی فهما، برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت مجازی و دعوت از سخنرانان و بازدید از فعالیت کانون‌ها و برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی فعالان کانون‌ها در نقاط مختلف استان را از دیگر برنامه‌های ویژه ۱۹ مهر، نام برد.