شهرکرد- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از افزایش جریمه قاچاق چوب و زغال خبر داد و گفت: فقر فرهنگی و معیشتی بزرگترین خطر جنگل های بلوط است.

سید اسماعیل صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر فقر فرهنگی و معیشتی را علت قطع درختان جنگلی در چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۱ تن چوب، چهار تن زغال و هفت تن محصولات فرعی مرتعی و جنگلی در استان کشف شده است.

وی ارزش محصولات کشف شده را بیش از شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: شش شهرستان جنگلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و بیشترین تخریب‌ها در شهرستان‌های «لردگان»، «خانمیرزا» و «کیار» است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش جریمه قاچاق چوب و زغال، تصریح کرد: جریمه قاچاق هر کیلوگرم چوب جنگلی از ۵۰۰ هزار ریال به یک میلیون ریال و جریمه قاچاق هر کیلوگرم زغال از یک میلیون ۳۰۰ هزار ریال به سه میلیون ریال افزایش یافته است.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود نیرو، اعتبارات و تجهیزات برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، گفت: کمبود نیرو با همت همیاران طبیعت و همراهی مردم چهارمحال و بختیاری جبران شده است.

وی افزود: بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در قالب همیاران طبیعت در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.