بیرجند- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح مدرسه همدل گفت: در این طرح ۶۹ مدرسه خراسان‌جنوبی از ۱۷۰ دانش‌آموز نیازمند نه تنها شهریه‌ای دریافت نکرده بلکه مورد حمایت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سلم‌آبادی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۱۴ هزار دانش‌آموز نیازمند در خراسان‌جنوبی شناسایی شده که تحت پوشش کمیته امداد هستند ولی بی‌شک تعداد دانش‌آموز محروم استان بیش از این میزان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای بسیاری از دانش آموزان نیازمند تحت پوشش بسته تحصیلی تهیه کرده‌ایم، بیان کرد: هنوز چهار هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز نیازمند دیگر نیاز به بسته تحصیلی دارند که با همکاری ستاد اجرایی این نیاز را نیز تأمین خواهیم کرد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه هنوز به دو هزار و ۷۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیاز داریم، ادامه‌داد: البته مؤسسات خیریه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و … نیز به دانش‌آموزان محروم خراسان‌جنوبی کمک می‌کنند که به نظر می‌رسد برای هم افزایی و هم پوشانی بهتر این دستگاه‌ها و کمیته امداد نیاز به بانک اطلاعاتی دقیق از دانش‌آموزان نیازمند خراسان‌جنوبی داریم.

طرح مدرسه همدل در خراسان جنوبی

وی با اشاره به طرح مدرسه همدل افزود: در این طرح ۶۹ مدرسه غیرانتفاعی و هیأت امنایی و … خراسان‌جنوبی از ۱۷۰ دانش‌آموز نیازمند نه تنها شهریه‌ای دریافت نکرده‌اند بلکه از طریق انجمن اولیا و مربیان نیازهای آنان احصاء و پیگیری شده است.

سلم‌آبادی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های ما این است که به مشترکین صدقات بارکد بدهیم تا از طریق بارکد خوان، صدقات خود را پرداخت کنند، گفت: هدف ما بر این است که ۸۱ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید صدقات پیدا کنیم تا به این روش نوین صدقات خود را پرداخت کنند.

وی گفت: در خراسان‌جنوبی ۱۲ درصد حامیان طرح ایتام زنان خانه‌دار ما هستند که این مسئله نشان می‌دهد مردم خراسان‌جنوبی تا چه اندازه بخشیده و یتیم‌نواز هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما برای سال جاری ۲۷۸ میلیارد تومان منابع اشتغال داریم که ۲۰ میلیارد از محل صندوق امداد ولایت و ۲۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل قرض‌الحسنه بانکی است.

افزایش سرانه وام اشتغال

سلم‌آبادی گفت: سرانه وام اشتغال تا سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده است ولی امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درباره نتایج سفر رئیس کمیته امداد کشور به خراسان‌جنوبی گفت: بازدید از برخی از خانواده‌های تحت پوشش و کمک ۱۲۰ میلیون تومانی از طریق تأمین لوازم منزل، کمک سه میلیارد و ۱۰۰ تومان برای منازل نیازمندان شهرستان فردوس و تعهد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای معوقات خوابگاه قاین و تأمین هزینه‌های آموزش یک نخبه قرآنی برای فراگیری در مقاطع بالاتر از جمله نتایج سفر بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: برای تأمین جهیزیه نیز هماهنگی با وزارت صمت درباره خرید پنج کالای اساسی (یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و گاز) به قیمت کارخانه و بدون سود صورت گرفته که اگر انجام شود تا پایان سال فرد پشت نوبت دریافت جهیزیه نخواهیم داشت.