بیرجند- معاون کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۴۲۵ سری جهیزیه به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به زوج های نیازمند استان اعطا شده که ۱۵۰ سری از محل اعتبارات دولتی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا حسینی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۳۰ هزار و ۵۵۹ خانوار به صورت معیشتی‌بگیر و ۱۲ هزار و ۴۹۰ نفر از محل تبصره ۱۴ مورد حمایت کمیته هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۱۲ هزار و ۴۵۰ مراجعه کننده به کمیته امداد خراسان جنوبی داشته‌ایم که حدود ۷۴ هزار نفر آنان مددجو و بقیه غیر مددجو بوده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ۴۲۰ نفر در خراسان‌جنوبی در نوبت دریافت جهیزیه هستند، یادآور شد: با پایان ماه محرم و صفر و شروع ماه ربیع و آغاز جشن‌ها این افراد به مرور جهیزیه را دریافت خواهند کرد.

به گفته وی ۴۲۵ سری جهیزیه به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به زوج های نیازمند استان اعطا شده که ۱۵۰ سری از محل اعتبارات دولتی بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: در راستای کوچک‌سازی از ۸۴۰ خانواده زندانی تخت پوشش، پرونده ۴۰۰ خانواده به انجمن حمایت از زندانیان واگذار شده است.

حسینی با اشاره به اینکه پایش خانواده‌ها در راستای رسیدن کمک‌ها به افراد مستحق به صورت مستمر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: از ابتدای سال بازدید از ۱۲ هزار و ۶۹۵ خانواده برای پایش انجام شده که هزار و ۳۵۷ خانواده یا پرونده حمایت قطع و یا تغییر وضعیت حمایت شده‌اند.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد تومان کالای ضروری و ۴ هزار و ۵۰۰ بخاری برای خانواده‌های نیازمند تأمین شده است، گفت: در حال حاضر با توجه به شروع فصل زمستان به ۶ هزار بخاری و دو هزار و ۶۷۸ آبگرمکن نیاز داریم که پیگیر اعتبار آن هستیم.