بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نظارت بر بازار به صورت مستمر و جدی باشد، گفت: اقدامات نظارتی به‌گونه‌ای باشد که رعایت انصاف و اجرای عدالت را در بازار رونق دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری ظهر دوشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات خراسان جنوبی خواستار فرهنگ سازی نظارت از طرف عموم شد و افزود: اگر بتوانیم این اصل را ترویج کنیم که هر شهروند محیط زندگی خود را ملکش و خود را ناظر بر اموال و املاک بداند، نظارت‌ها تکمیل و بخشی از مشکلات رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه بازار دستگاه‌های متولی راهکار پیدا کنند و از ظرفیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و امکانات تبلیغی استفاده شود، اظهار کرد: نگفتن‌ها و دقت نکردن‌ها سبب ایجاد فساد می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه در فرآیند نظارت‌ها باید همه امور تبدیل به رونق و نشاط در فضای کسب و کار و رضایتمندی مردم شود، گفت: دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار باید بعد از شناسایی تخلفات، تشکیل پرونده‌ها و اعمال جرایم کرده تا رونق و نشاط در بازار ایجاد و رضایت مردم حاصل شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید نظارت بر بازار و صنوف باید مستمر، دائمی و جدی باشد و از ظرفیت مردم هم در حوزه نظارتی استفاده کنیم.

ملانوری با بیان اینکه نباید واحدهای کوچک لطمه و خسارت ببینند بلکه باید حیات داشته و چراغ آنها روشن باشد، افزود: نباید اقداماتی اعم از تشکیل پرونده‌ها در حوزه کسب و کار به‌گونه‌ای باشد که هر روز شاهد فربه شدن واحدهای بزرگ و کوچک شدن واحدهای کوچک باشیم.

وی اظهار کرد: اگر جامعه بر مدار قانون پیش برود و عموم به دنبال انصاف و عدالت باشند، بازار وضعیت مناسبت‌تری پیدا کرده و آمار تخلفات کاهش می‌یابد.

ملانوری بیان کرد: اقداماتی که در امر نظارت به ویژه در تعزیرات انجام می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشد که رعایت انصاف و اجرای عدالت را در بازار و کسب و کار رونق و توسعه دهد.