اردبیل- رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی از فعالیت ۵۰ گروه تبلیغی در شبکه های اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: ابزار ارتباطی در عصر حاضر باید مطابق با تحولات نوین طراحی شود.

حجت الاسلام حمید بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تبیین و ترویج برنامه‌های فرهنگی و دینی در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: در شهرستان گرمی برنامه‌های فرهنگی و دینی همواره با استفاده از دو ظرفیت چهره به چهره و فضای مجازی برگزار می‌شود که در ایام کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی به ۵۰ گروه و کانال ارتباطی افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ در حوزه دین نیز باید همانند دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی متناسب با شرایط روز و اقتضائات جامعه به‌روزرسانی شود، افزود: به‌کارگیری شیوه‌های جدید و ایده‌های برتر در امر تبلیغ و تبیین مفاهیم دینی و مذهبی می‌تواند به اثربخشی مطلوب‌تر این جریان منجر شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی به مزایای استفاده از بستر فضای مجازی برای تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: گسترش برنامه‌های دینی در فضای مجازی این شرایط را فراهم کرده است تا استقبال جوانان و نوجوانان از این برنامه‌ها افزایش یابد.

حجت الاسلام بهاری به برگزاری ۱۳۰ مراسم در دهه آخر صفر، نیمه اول مهر ماه و هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم عزاداری در دهه آخر صفر، همایش و مراسم هفته دفاع مقدس و زنگ انقلاب در مدارس، محافل انس با قرآن، طرح مشارکتی اجتماعی نوجوانان ایران مانا و جلسه مشترک با امامان محله و روستا با راهبر شمالغرب کشور از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گرمی بود.

تهیه و توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در شهرستان گرمی خبر داد و افزود: کمک به مردم مناطق محروم در حاشیه شهر و روستاهای گرمی از برنامه اصلی هیئت‌های مذهبی در طول سال و نیز ایام عزاداری دهه آخر صفر است که در این ایام با برپایی ایستگاه صلواتی و موکب‌های خدماتی و جهادی، تعداد ۴۰۰۰ پرس غذای گرم در بین خانواده‌های نیازمند توزیع و در زمینه بسته کمک آموزشی نیز ۵۰۰ نفر از دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی به تهیه ۱۰ کالای اساسی جهیزیه نوعروسان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با هماهنگی و مشارکت اداره تبلیغات اسلامی گرمی، تعداد ۱۰ دستگاه یخچال برای اهدا به نوعروسان تهیه و در اختیار خانواده‌های آنان قرار گرفت.

حجت الاسلام بهاری ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج را از فعالیت‌های فرهنگی روحانیون و خواهران مبلغه این شهرستان عنوان و تصریح کرد: تعداد ۳۰ مورد مشاوره قبل از ازدواج توسط روحانیون و مبلغات در پایگاه‌های اجتماعی در راستای رفع آسیب‌ها با هدف آگاهی زوجین از مسائل خانواده و ازدواج در نیمه اول مهر ماه انجام شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی به اجرای ۱۸۰ نفر روز تبلیغ دینی در دهه آخر صفر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۸ نفر از روحانیون و مبلغات در مناطق شهری و روستایی در طول ۱۰ روز آخر ماه صفر به سخنرانی و بیان احکام و مسائل دینی در مراسم گرامی داشت این ایام پرداخته و درمجموع ۱۸۰ نفر روز تبلیغ دینی در این ایام اجرا شد.

وی به احداث خانه عالم در روستاهای گرمی اشاره کرد و یادآور شد: طی بازدید از زمین‌های اهدایی برای ساخت خانه عالم در روستاهای مغوان، وان سفلی، پرچین، قره خانبیگلو، چای گرمی، قوزلو و درمانلو، هماهنگی لازم برای آغاز مراحل اجرایی و عملیات عمرانی این خانه‌های عالم انجام شد.