اصفهان-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در راستای اثربخشی بیشتر در کنگره بین‌المللی نهج البلاغه باید فعالیت‌های هنری مانند خلق تئاتر و یا فیلم پیوست فعالیت پژوهش قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری کنگره بین المللی نهج البلاغه با محور «انسان در تراز نهج البلاغه» در دانشگاه آزاد خوراسگان ظهر سه شنبه و با حضور اعضای کنگره اظهار داشت: شاکله و چهارچوب کار برای کنگره بین‌المللی نهج البلاغه روشن شده و زیرساخت‌های سال اول برگزاری آن برنامه ریزی شده است.

وی افزود: به دلیل اهمیت کلام مولا امیر المومنین (ع) برای ساختن تمدن نوین اسلامی، بهتر است این کنگره را سالیانه و یا دوسال یکبار برگزار شود.

ضرورت توجه به سطح مقالات و آمادگی در بُعد بین المللی

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این برنامه به منظور ارتقائ فرهنگ علوی، ساختارسازی جامعه و سالم سازی نظام اداری باید با محوریت دانشگاه آزاد و سایر سازمان‌ها در سطح جامعه ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه دغدغه سطح مقالات و پایه علمی آنها نیز در نظر گرفته می‌شود، گفت: ضروری است از سایر ظرفیت‌های نهادهای مربوطه به ویژه حوزه علمیه در این مسیر استفاده شود و برای آمادگی بیشتر حضور در این کنگره بین المللی، همایش‌هایی مشترک بین دانشگاه آزاد و ادارات مرتبط به عنوان پیش نیاز و مقدمه برگزار شود.

لزوم پیوست فعالیت هنری

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه رویکرد این کنگره پژوهشی و علمی است اما باید کارهای هنری هم برای روز کنگره انجام گیرد، تصریح کرد: در حوزه تئاتر و فیلم با موضوع نهج البلاغه به خاطر تنوع کاری باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و با کمک دانشجویان عرصه هنر یک اثر ماندگار در زمینه تئاتر و ا فیلم خلق کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که تمدن سازی مورد تائید رهبر معظم انقلاب و گام دوم انقلاب است بنابراین باید با برش‌های پنج ساله و یک ساله از ظرفیت نهج البلاغه استفاده کرد و از تلاش‌های صورت گرفته در مسیر علمی و عملی نهادینه کردن نهج‌البلاغه در سطح جامعه بهره‌برداری شود.