کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: والدین کرمانشاهی به هدایت تحصیلی دانش آموزان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان پناه ظهر امروز در آئین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا که همزمان با روز بزرگداشت حافظ در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مطالعه آثار فاخر ادبیات فارسی با توجه به ظهور فضای مجازی کمتر شده که باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تقویت شود.

وی افزود: امروزه فرایند آموزش در جهان نسبت به سالیان گذشته بسیار دگرگون شده و سیستم آموزشی ایران نیز تغییراتی داشته و به تغییرات بیشتری نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: مهارت آموزی در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد و برای تحقق این مهم در مقطع ابتدایی نمره دهی توصیفی بوده و زمان اجرای این طرح استرس دانش آموزان کاهش یافته است.

یزدان پناه بیان کرد: دانش آموزان با توجه به آسیب‌های اجتماعی جامعه باید توانایی نَه گفتن را بیاموزند زیرا خطرات بسیاری در کمین نوجوانان و جوانان است و در سال‌های اخیر طرح هر دانش آموز یک مهارت آغاز شده است.

وی با اشاره به نقش والدین در مهارت آموزی فرزندان، گفت: والدین باید از وسواس در نمره پرهیز کنند و به جای آن به مهارت آموزی در حوزه کسب و کار با توجه به استعداد دانش آموز و مهارت سبک زندگی روی آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: باید به علاقه و استعداد فرزندان توجه ویژه شود و هنرستان‌ها می‌توانند پذیرای دانش آموزان بیشتری باشند اما هم اکنون بیشترین هدایت تحصیلی به سمت و سوی رشته تجربی است.

یزدان پناه با اشاره به نقش مهم مشاورین تحصیلی در آموزش و پرورش، افزود: مشاورین در مدارس نباید نقش هدایت تحصیلی را در آینده دانش آموزان نادیده بگیرند و باید بر اساس استعداد و نمرات دانش آموز و سوالات حوزه هدایت تحصیلی، دانش آموزان را راهنمایی کنند.