قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین بازی «سرافرازان» را بیان چشم انداز و آرمانهای انقلاب به زبانی متفاوت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر سه شنبه در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین در مراسم رونمایی از بازی سرافرازان که با محوریت مدافعان حرم توسط استان قزوین طراحی شده است اظهار کرد: سراج در قرآن کریم به معنای منبع تولید نور است و منیر یا قمر به معنای چیزی که نور را انعکاس می‌دهد عنوان شده است.

وی افزود: ما امروز شاهد آن هستیم که معنای این نام در این مجموعه به درستی محقق شده و فرزندان سراج موفق شدند که مانند سراج عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: در پسوند آیه نیز به کارها و راه‌های مقابله با دشمنان بشریت، ارزش‌های متعالی، کرامت انسانی و عدالت جهانی اشاره شده است.

وی افزود: قرآن انسان را از مسابقات مادی منع می‌کند اما در خصوص مسائل معنوی انسان را تشویق می‌کند تا در معنویات سرعت بگیرد و از دیگران جلو بیفتد.

این مسئول ابراز کرد: در زمانی که بازار بیان کساد است نوجوانان و جوانان ما در عرصه هنر و تکنولوژی سرعت گرفته‌اند و کاری کرده‌اند تا ما بتوانیم بدون ترجمه خواسته‌ها، آرمان‌ها و چشم‌انداز خود را برای مردم بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی نیز توانست بدون ترجمه پیام خود را برساند عنوان کرد: هنر ارزشمند و فاخر این جوانان توانست تا با استفاده از تکنولوژی مظلومیت مردم، اسلام و جهان را به دنیا نشان دهد و بدون استفاده از ابزارهای مذهبی مردم را به یاری مظلومان دعوت کند چراکه قرآن کریم از ما در خصوص مظلومان و مستضعفین مطالبه می‌کند.

امام جمعه استان قزوین تصریح کرد: این جوانان در جبهه هنر و با استفاده از امکاناتی که در اختیار دنیا قرار دارد قیام کرده و به پا خواسته‌اند.

وی گفت: زمانی که در این بازی با خرابه‌ها مواجه می‌شویم در دل می‌خواهیم تا امنیت در منطقه برقرار شود و این مسئله همان مصداق بارزی است که حضرت ابراهیم در حالی که خانه کعبه را می‌ساخت از خداوند خواست و خواسته ایشان در خصوص امنیت مقدم تر از خواسته‌های دیگری نظیر آب و نان بود.

این مسئول بیان کرد: تولید این بازی سبکی فرامنطقه‌ای داشت یعنی مختص به قشر مذهبی و استان قزوین نبود بلکه تلاش شده با محصول تولیدی خدا، افرادی را که از خدا دور هستند را نیز به خدا، ایمان و فرهنگ ایمانی نزدیک کند.

وی در پایان تصریح کرد: ساخت این بازی نشان می‌دهد برای طراحی این بازی مطالعات بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام شده‌است تا این بازی به خوبی ارائه شود.