خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تامین ۲۶ هزار تن انواع بذر آبی و دیم گندم برای کشاورزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم شامگاه سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در سال جاری ۲۳۶ هزار هکتار گندم، ۱۴۰ هزار هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار نخود و ۵ هزار هکتار تعهد کشت کلزا در استان لرستان انجام می‌شود.

وی گفت: کشاورزان برای تأمین بذر و کود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود با توجه به اینکه در آستانه فصل زراعی سال ۱۴۰۰ و کشت محصولات پاییزه خصوصاً گندم و جو و سایر محصولات کشاورزی قرار داریم مقدار ۲۶ هزار تن انواع بذر آبی و دیم گندم ویژه مناطق سردسیر و گرمسیر استان تهیه و تدارک دیده شده است.

حسنی مقدم افزود: ۹۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی شامل ۷۳ هزار تن کود ازته، سه هزار تن کود پتاس و ۲۰ هزار تن کود فسفاته تأمین شده است.

وی با اعلام اینکه به ازای هر هکتار زمین آبی دو کیسه به ازای هر هکتار زمین دیم یک کیسه کود شیمیایی به کشاورزان داده می‌شود، تصریح کرد: چنانچه کشاورزان اقدام به کشت کلزا کنند به ازای هر هکتار شش کیسه و به ازای هر هکتار مزارع بذری چهار کیسه کود سهمیه تعلق می‌گیرد و هیچ گونه کمبودی در زمینه تأمین و توزیع بذر و کود وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بذر و کود در سال‌های گذشته به صورت حواله‌ای و دستی توزیع شده است ولی در سال جاری از طریق سامانه توزیع می‌شود؛ کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ارائه کد ملی بر اساس سطح زیر کشت محصول و اراضی زراعی سهمیه خود را به سهولت دریافت کنند.