نماینده ویژه کره جنوبی ضمن اعلام این مطلب که روند کنونی صلح در شبه جزیره کره متوقف است، از روسیه خواست تا همانند گذشته، به نقش سازنده اش در بهبود روابط دو کره ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نو کیو-دوک» (Noh Kyu-duk) نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز چهارشنبه اعلام کرد مسکو می تواند در از سرگیری مذاکرات درباره موضوع هسته ای شبه جزیره کره، کمکی شایان نماید.

نو در این باره گفت: روند صلح درباره شبه جزیره کره در حال حاضر متوقف است. روند گفتگو باید سریع شروع شود و نقش روسیه مهم است.

وی افزود: روسیه کشوری است که موقعیت کره شمالی را به خوبی درک می کند. به منظور بهبود روابط بین دو کره و آغاز مجدد مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی ، ما از روسیه درخواست می کنیم تا نقش خود را همانطور که تا کنون به طور سازنده انجام داده است، ادامه دهد.

اظهارات فوق در حالی بیان می شود که روز گذشته وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد که نماینده ویژه این کشور و «ایگور مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور شرق و جنوب آسیا، درباره از سرگیری مذاکرات با کره شمالی، گفتگو خواهند کرد. انتظار می رود که در نشست مسکو مسائل دیگری، از جمله پیشنهاد «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی برای ثبت پایان جنگ کره مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در ۲۱ سپتامبر گذشته خواستار این شده بود که اعلامیه پایان جنگ کره را امضا کند. جنگ بین دو کره در سال ۱۹۵۳ با آتش بس پایان یافت که به معنی این است که طرفین همچنان به طور رسمی در حالت جنگ باقی می مانند.

معاون بخش تبلیغات و اطلاعات کره شمالی، پیشنهاد مون جائه این را ایده جالب و خوبی خوانده بود.