تهران- وزیر کشور با اشاره به اینکه تهران مرکز سنگرگاه ایران و دارای هویت انقلابی و اسلامی است گفت: بواسطه حکمرانی اجتماعی اجازه ایجاد مسائل امنیتی داده نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران با اشاره به اینکه امروز اگر از تمدن اسلامی صحبت کنیم تهران حتماً در مرکز آن است و اگر از هویت انقلابی و اسلامی نیز حرف بزنیم تهران بزرگ در عین هویت اسلامی و انقلابی جایگاه خاصی دارد.

وحیدی گفت: امروز اگر از سنگرگاه ایران بزرگ با دشمن صحبت می‌کنیم تهران بزرگ در مرکز این سنگرگاه قرار دارد، تهرانی که به عطر ولایت آغشته و مرکزیتی برای عاشقان اهل بیت است که از نعمت شخصیت‌ها و امام زادگان بزرگی چون حضرت عبدالعظیم و امام زاده صالح برخوردار است.

وزیر کشور با بیان اینکه وظیفه بزرگی که بر عهده مردم و همه مسئولان شهر و استان تهران است این است که این شهر را آنچنان که در شأن توجه جهانی و ملت‌های بزرگ است بیارایند افزود: باید بکوشیم تا تهرانی بدون فقر و محرومیت و کمترین آسیب اجتماعی بسازیم و تلاش کنیم تهرانی داشته باشیم که به لحاظ قدرت اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی سرآمد باشد.

وی با تاکید بر اینکه تهران بزرگ باید بتواند در بهره وری الگو باشد عنوان داشت: بخش زیادی از مشکلات ما مربوط به وضع نامناسب بهره وری است، باید تهران الگو باشد و از این وضع نامناسب بیرون بیاید.

وحیدی گفت: استان تهران با ۱۴ میلیون نفر جمعیت باید زندگی بانشاط‌تر و راحت تر و امن تر باشد و همه باید تلاش کنند تا تهران را نقطه‌ای برای علم و فرهنگ آموزی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه اختیارات وزارتخانه‌ها باید واگذار شود، گفت: نیاز نیست اختیارات آب و فاضلاب و برق در قالب مدیریت یکپارچه تعریف شود و باید با استفاده از حکمرانی و الگوی اجتماعی اجازه ایجاد مسائل امنیتی را ندهیم.

وحیدی با اشاره به خدمات استاندار سابق تهران بیان داشت: از استاندار جدید می‌خواهیم ادامه فعالیت‌ها را به طور جدی پیگیری کنند و با تلاش و شروع و نفس جدید مشکلات و معضلات را برطرف کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه استاندار جدید تهران دارای سوابق و ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند اظهار داشت: این نشان می‌دهد که انقلاب مسیر خود را به خوبی طی کرده چرا که ایشان از نسل جدید انقلاب است و این موضوع که در کشور انقطاع نسلی صورت گرفته درست نیست و جوانان با فکرها خوب و انقلابی در صحنه حضور دارند و با نگاه عقلانی و مدیریت مردمی و نگاه تحول آفرین خدمت خواهند کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید با مدیریت صحیح اگر سرمایه اجتماعی دچار خللی شده آن را بر طرف کرد گفت: باید در رفتن به سمت افق‌های بلند از مشکلات کوچک عبور کرد و مناطق محروم در تهران را از بین برد که از تخصص‌های این مدیر ارزشمند می‌باشد.