تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه پایتخت دارای معضلات و مشکلات و ظرفیت های مختلفی است گفت: حل مشکل آلودگی هوا در تهران از برنامه های کوتاه مدت استانداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری آئین تودیع و معارفه استاندار تهران ضمن تبریک به مناسبت ایام ربیع و تسلیت شهادت امام حسن عسگری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تهران مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها و چالش‌ها پیش رو است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها به دلیل جمعیت ۱۴ میلیونی در تهران متمرکز شده است گفت: اجتماع نخبگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه، ظرفیت‌های حوزه صنعت گردشگری، حمل و نقل از مسائل مهم پایتخت است.

منصوری با بیان اینکه چالش‌هایی وجود دارد که با هم افزایی و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها و پشتیبانی مردم آنها را گام به گام و با برنامه ریزی حل خواهیم کرد افزود: یکی از حوزه‌های جدی مورد نظر ما حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌باشد که خود را در قالب حاشیه نشینی و مواردی از این قبیل متبلور کرده است و در دستور جدی دولت خواهد بود تا بخشی از این مسائل را حل کنیم.

استاندار تهران به موضوع مهم محیط زیست و آلودگی هوا در برنامه کوتاه مدت اشاره کرد و بیان داشت: بحث آلودگی هوا مسئله جدی را برای شهر ایجاد کرده و با پدیده وارونگی هوا مواجه خواهیم بود که با همگرایی دستگاه‌ها انشاالله تهران را یک قدم به پیشرفت بیشتر پیش خواهیم برد.

وی اظهار داشت: شعار دولت، دولت مردمی است که خاضعانه دستمان به سمت مردم دراز است چرا که بهترین شناسایی‌ها و راهکارها توسط مردم ارائه و پیشنهاد می‌شود و حاکمیت پشتیبان مردم خواهد بود و میدان دار حل مسائل مردم هستند.