سمنان- معاون سیاسی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در شیوع ویروس کرونا یک نوع ثبات در استان ایجاد شده است، گفت: نباید در قبال این بیماری عادی انگاری کرد چرا که چرخه ویروس همچنان وجود دارد.

حبیب الله خجسته پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شرایط شیوع کرونا قدری در استان سمنان تثبیت شده است، تاکید کرد: یکی از دلایل این امر در کنار واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و… از سوی مردم استان سمنان است.

وی با بیان اینکه در زمینه رعایت فاصله گذاری و مسائل پروتکل‌ها طبق اذعان ستاد مقابله با کرونا، استان سمنان همواره رتبه‌های اول تا سوم را داشته که نشان می‌دهد مردم همراه بوده و هستند، بیان کرد: نظارت ستاد مقابله با کرونای استان و کمیته‌های ذی‌ربط آن نیز در سطح استان وجود دارد تا در کنار واکسیناسیون بتوانیم شاهد کاهش ابتلاء باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و چرخه انتقال وجود دارد، بیان کرد: دوری از تجمعات و مجامع و اماکن سربسته یکی از مهمترین توصیه‌های ما به مردم برای دوری از ابتلای به بیماری کرونا است.

خجسته پور بیان کرد: هم اکنون شهرستان میامی در وضعیت آبی، شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و مهدی شهر، سرخه و آرادان در وضعیت زرد هستند، ابراز کرد: با همراهی بیشتر مردم امکان تغییر رنگ بندی نیز وجود دارد.