رشت- مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۷۰ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه با معاونان اداره کل کمیته امداد با اشاره به راه اندازی صندوق امداد ولایت، اظهار کرد: این صندوق با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است.

وی به سپرده گذاری ۲۲۸ هزار خیر و نیکوکار در این صندوق اشاره کرد و افزود: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به دو صورت ویژه و عادی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، با بیان اینکه فعالیت‌های این صندوق بر اساس مقررات بانک مرکزی و به صورت بانکداری اسلامی و کاملاً قرض الحسنه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال چهار هزار و ۷۱۵ نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گیلان بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت حدود ۳۲۵ میلیارد ریال به طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی اختصاص یافته است، ادامه داد: چهار هزار و ۵۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۸۸ میلیارد ریال از سوی این صندوق در قالب وام کارگشایی پرداخت شده است.

اهرابی همچنین به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی این صندوق اشاره و اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳۷ میلیارد ریال به ۱۷۰ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است.