شهرکرد- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در سقوط نرخ رشد جمعیت کشور پیشتاز است، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این استان مد نظر قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی صبح پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین مأموریت این شورا را پیوست فرهنگی امور دانست و اظهار کرد: پیوست فرهنگی به معنای کشیدن ترمز توسعه در جامعه نیست.

وی رویکرد ناحیه‌گرایی در سیاستگذاری‌های فرهنگی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: این مهم یعنی از کلیات‌بافی در تهران بازگردیم و برنامه‌ریزی برای هر منطقه بر اساس ظرفیت‌های فرهنگ‌شناختی، انسان‌شناختی و جامعه‌شناختی انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه باید مشکل برندینگ ملی و بین‌المللی چهارمحال و بختیاری حل شود، تصریح کرد: فاز مطالعاتی و تأمین هزینه تدوین طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری توسط شورای فرهنگ عمومی کشور تهیه می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور از این طرح در چهارمحال و بختیاری پشتیبانی کامل می‌کند، عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از پیشتازان سقوط نرخ رشد جمعیت در کشور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری مدنظر قرار نگرفته نشده است، اظهار کرد: بیکاری مهم‌ترین دغدغه مردم چهارمحال و بختیاری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ارتقای کیفیت زندگی روستایی در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و ادامه داد: اقتصاد گردشگری باید در این استان فعال شود.