ایلام- بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام پس از ۱۲ سال مراحل پایانی تکمیل را طی می کند تا با پذیرش بیماران، کمی از دغدغه های درمانی مردم کم شود.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: بیمارستان‌ها از مراکز مهم برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به جامعه هستند که با توسعه و تجهیز آنها می‌توان گام بلندی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه برداشت.

همجواری استان ایلام با کشور عراق زمینه را برای جذب گردشگر سلامت فراهم کرده، از طرفی فرسوده بودن برخی از مراکز درمانی ایلام اهمیت بازسازی و احداث مراکز درمانی در ایلام را دو چندان می‌کند.

موضوعی که باعث شد طرح ایجاد بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام به عنوان بزرگترین مرکز درمانی استان در دستور کار قرار گیرد.

مرکزی که در ۶۵ هزار مترمربع مساحت هم اینک ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، قرار گرفتن این مرکز درمانی در دل منابع طبیعی، عدم پیش بینی راه دسترسی و وعده‌های غیرعملی مسئولان برای افتتاح در گذشته از عمده چالش‌های بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام است.

اما آنچه که اینک اهمیت دارد زمان افتتاح و در ادامه تجهیز بیمارستان است، موضوعی که در سفر اخیر رئیس جمهور به ایلام نیز پیگیری شد، حال باید دید آیا مسئولان استانی همچنان به وعده‌های ۱۲ سال گذشته ادامه می‌دهند یا این بار وعده بهره برداری از بیمارستان عملی می‌شود.

نواقص در حال برطرف شدن است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی راضی ایلام تقریباً تکمیل شده است، البته نواقصی دارد که باید برطرف شود.

محمد کریمیان در خصوص تجهیزات این بیمارستان نیز افزود: ۸۰ درصد تجهیزات این بیمارستان تحویل استان شده است.

وی گفت: عمده تجهیزاتی که برای بیمارستان مانده و دانشگاه هم پیگیر آنهاست شامل دستگاه سی تی اسکن، ام. آر. آی و دستگاه رادیولوژی و همچنین تخت‌های آی سی یو است.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم پیمانکار ظرف دو هفته آینده نواقص آخر را رفع کند که بتوانیم از این بیمارستان زودتر استفاده کنیم.

تکمیل طرح‌های درمانی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان ایلام

استاندار ایلام نیز با بیان اینکه بیمارستان ۳۹۶ تختخوابی استان ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام اختصاص یافته است.

محمد نوذری عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان در حوزه بهداشت و درمان ۱۲۱ میلیارد تومان به ۳۹ طرح استان اختصاص یافت و امیدواریم این طرح‌ها تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد از مطالبات مردم این منطقه است و قرار است با اعتبارات این سفر تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

استان ایلام از مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و زیرساخت‌های ضعیفی به لحاظ بهداشتی و درمانی دارد، می‌طلبد مسئولان ارشد کشوری به این استان در این بخش توجه ویژه ای داشته باشند.

راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام یکی از بزرگترین اتفاقات مثبت و ارزشمندی است که بسیاری از دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه درمان استان را رفع خواهد کرد.