بوشهر- نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از نگاه ویژه به محلات کم برخوردار بوشهر خبر داد و گفت: در این محلات، زیرساخت‌ها تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهناز پولادی صبح سه‌شنبه در نشست پاسخگویی اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: پاسخگویی به مردم را یک وظیفه می‌دانیم و در همین راستا هر ماه در یکی از مساجد شهر حضور یافته و به سوالات مردم پاسخ می‌دهیم.

وی یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر بوشهر را توجه ویژه به محلات کم برخوردار دانست و بیان کرد: با ورود ما به شورا با حجم زیادی از مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف مواجه شده‌ایم که باید در مقابل آنها پاسخگو باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم گذر سرتل به تنگک به طول یک کیلومتر و عرض ۴۵ آغاز شده که یکی از خروجی‌های مهم شهر در محلات جنوبی محسوب می‌شود.

وی از انتخاب پیمانکار جدید تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی خبر داد و اضافه کرد: حل مشکلات آرامستان بوشهر، احداث المان شهدای گمنام در پارک شغاب، روکش آسفالت خیابان حافظ، احداث کانال دفع آب‌های سطحی به طول ۱۰۰ متر در تنگک و سنگفرش بازار خیاط‌ها در بافت تاریخی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری در یک ماه اخیر بوده است.

پولادی تاکید کرد: انشاالله شاهد تسریع پروژه‌ها و خدمات بهتر به شهروندان باشیم.

کاهش عوارض ساخت و ساز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر نیز گفت: در راستای کاهش عوارض ساخت و ساز که یکی از دغدغه‌های شهروندان و شورا بود، اعضای شورا با اعمال ۷۵ درصد جایزه خوش حسابی موافقت کردند که این می‌تواند نقش خوبی در رونق ساخت و ساز در شهر داشته باشد.

ایمان‌زندی‌نیا افزود: طبق قانون باید گزارش درآمد و هزینه شهرداری هر شش ماه یک بار منتشر می‌شد که در دوره‌های قبل این کار انجام نشده بود که بر اساس وعده‌ای که دادیم اولین گزارش شش ماه درآمد و هزینه شهرداری بندر بوشهر آماده و بزودی به صورت عمومی منتشر می‌شود.

وی افزود: در راستای تسهیل امور شهروندان و عدم مراجعه آنها به شهرداری طرح الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در حوزه شهرسازی و درآمد در دستور کار قرار گرفته و در یک سال آینده همه فعالیت‌ها در شهرداری الکترونیکی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند پرداخت عوارض و امور پروانه خود را پیگیری کنند و همچنین طرح ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات شهری با اولویت محلات جنوبی نیز در دستور کار قرار دارد.