زنجان-رئیس دانشگاه زنجان از برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: این یادواره ۲۹ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن نجفیان صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل دانشگاه زنجان، از برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: این یادواره ۲۹ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی بر لزوم تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: باید فلسفه وجودی رشادت‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی به جوانان امروز بیان و تبیین شود.

رئیس دانشگاه زنجان گفت: به مناسبت برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، یادواره‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌ها برگزار شده است.

نجفیان با بیان اینکه کمیته دانشگاهیان برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است، تاکید کرد: بیشتر فعالیت‌های کمیته دانشگاهیان از سوی بسیج دانشجویی استان پیگیری می‌شود و دانشجویان نیز به صورت داوطلبانه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی از وجود ۳۴ دانشجوی شهید در استان زنجان خبر داد و گفت: در برگزاری کنگره نیز کمیته دانشگاهیان بر اساس وظایف محوله فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه زنجان تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری این کنگره در استان استفاده شده است و این استان دانشجویان شاخص شهیدی دارد که در راه دفاع از این خاک جان خود را از دست دادند.