ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: ورزشکاران و قهرمانان استان طی نیمسال ۱۳۰ مدال در عرصه های مختلف ورزشی کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رنگرز بعدازظهر سه شنبه در نشست مجمع عمومی هیئت پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه در شرایط کرونایی، هیئت پزشکی ورزشی پیشقراول در بازدید از هیئت‌ها و سالن‌های ورزشی بودند، افزود: این هیئت همواره در کنار ورزشکاران بوده است.

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی با قهرمانان ملی و کشوری همراهی کردند، گفت: مجموعه از عوامل در کسب موفقیت‌های ورزشی نقش آفرینی کرده اند.

وی با عنوان اینکه مازندران در شش ماه گذشته ۱۳۰ مدال در مسابقات بین المللی، قهرمانی آسیا، جهان و کشوری کسب کرده است، افزود: ۷۰ تیم استان در لیگ برتر و کشوری شرکت دارد.

رنگرز یادآور شد: ۱۰۰ ورزشکار و ۵۰ مربی در رشته‌های مختلف در اردوهای تیم ملی حضور دارند و مازندران در تمامی رده‌های لیگ برتری دارای نماینده است و در رقابت‌های المپیک از هفت نشان کسب شده، سه مدال مربوط به دلاوران مازندران بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ۲۵ درصد از طلاهای مسابقات کشتی جهان در نروژ مربوط به استان مازندران بوده است، گفت: رکوردهای مختلفی در این مسابقات شکسته شد و علی اکبر یوسفی پهلوان برای نخستین بار رشته سنگین وزن ایران را صاحب مدال طلا کرد.

وی یادآور شد: مأموریت هیئت پزشکی ورزشی با جمعیت گسترده، سخت و سنگین است و مازندران افتخارات ملی کسب ولی اعتبارات استانی دریافت می‌کند.

۶۴ هزار ورزشکار مازندران بیمه هستند

فرزاد گوهردهی رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران با اشاره به کسب رتبه اول این هیئت طی دو سال گذشته در کشور اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا برخی فعالیت هیئت‌های ورزشی تحت الشعاع قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۴ هزار نفر از جمعیت ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی درآمدند و از خدمات هیئت پزشکی بهره مند هستند و از این تعداد ۴۱ هزار نفر مرد و ۲۲ هزار نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از ورزشکاران سازمان یافته از خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی بهره مند شدند، گفت: ۱۰۵ نفر از خدمات توانپزشکی و ۴۳ نفر خدمات روانشناسی بهره مند شدند.

گوهردهی گفت: بالغ بر ۷۰۰ مسابقه ورزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی پوشش داده شد وخوشبختانه مورد فوتی ناشی از آسیب‌های ورزشی در استان نداشتیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه متأسفانه انگشت دست یکی از ورزشکاران دچار نقص شد، گفت: خدمات پزشکی شش نفر از ورزشکاران در خارج از استان انجام شده است.