کرج - سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در برخی از استان‌های هم‌جوار روند افزایش مبتلایان را داریم و این امر خطر مواجهه استان با پیک ششم را افزایش می‌دهد.

مهرداد بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان البرز اظهار کرد: رسماً افزایشی در آمار بیماران کرونایی در استان البرز نداشتیم همچنان آمارها رو به نزول و یا تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در فصل سرما بیماری‌های ویروسی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در برخی از استان‌های هم‌جوار روند افزایش مبتلایان را داریم و این امر خطر مواجهه استان با یک پیک ششم را افزایش می‌دهد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه گرچه واکسیناسیون خیلی مؤثر است، خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیک دیگری را در کشور تجربه نکنیم.

وی با بیان اینکه اما بر اساس تجربه سایر کشورها، واکسن به تنهایی نمی‌تواند در شیوع بیماری کنترل کامل داشته باشد، گفت: بر این اساس مردم حتماً رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه جدی داشته باشند.

لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر

بابایی با اشاره به اینکه کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خطر افزایش تعداد موارد ابتلاء به آنفلوانزا و هم‌زمانی با کرونا را خطرناک می‌کند، اظهار کرد: همچنان شرایط کرونا در استان البرز تثبیت شده است اما با توجه به شرایط محیطی خطر اینکه مجدداً به پیک ششم برگشت داشته باشیم، وجود دارد.

وی بیان کرد: قطعاً تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر و سنین بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، خانم‌های باردار، کودکان و به ویژه بیماری‌های تنفسی توصیه می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا در داروخانه در دسترس عموم مردم قرار دارد، تصریح کرد: ترجیح بر این است که بین تزریق واکسن آنفلوانزا و واکسن کرونا یک تا دو هفته فاصله باشد.

وی متذکر شد: اکنون دو نوع واکسن آنفلوانزای هلندی و فرانسوی در داروخانه‌ها موجود است و مقرر شده واکسن داخلی با قیمت مصوب برای استفاده عموم وارد بازار شود.