شیخ مصطفی جمیل مشایخی تأکید کرد: کسانی که اقدام به عادی سازی روابط کردند و نیز کسانی که ناامید شده و یا دیگران را ناامید کرده‌اند، همه زیان‌کارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ مصطفی جمیل مشایخی، عضو کمیته عالی افتاء در دیوان وقف سنی و رئیس شورای علمی در دیالی عراق، در چهارمین نشست مجازی سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح چهارشنبه ۲۸ مهر برگزار شد، طی سخنانی تأکید کرد: در روزگاری که کوتاهی و عادی سازی روابط و خیانت به عقیده صورت گرفته و حقوق مردم از میان رفته و دشمنان گردهم آمده‌اند، از امت انقلابی که به دفاع از غیرت و تعصب برخاسته است و حاضر به پذیرش خواری و ذلت نیست، تقاضا دارم که با وحدت خود جلوی توطئه دشمنان ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: طبق فرموده خداوند، هرگاه مؤمنان به ریسمان الهی چنگ بزنند و مبارزان به راه خداوند پای‌بند باشند، خداوند بزرگ نیز کسانی را که به وی توکل کرده‌اند یاری می‌کند.

مشایخی با اشاره به وعده خداوند به مؤمنان تأکید کرد: ای کسانی که به حق برای انجام وعده پروردگار خود و تصدیق وعده سرورمان محمد (‌ص) مبارزه می‌کنید، بدانید که وعده خداوند جاری خواهد شد و دشمنان به خواست خداوند نابود خواهند شد و شکست آنها قطعی است، همچنان که مسجد الاقصی نیز فتح خواهد شد.

این عالم اهل سنت عراقی درباره اهمیت مسجد الاقصی اظهار کرد: خداوند سخن از مسجد الاقصی را همیشگی ساخت تا مسلمانان همیشه آن را یاد کنند. خداوند در آیه اول سوره مبارکه اسرا به مسئله معراج پیامبر (ص) اشاره فرموده و این مسئله یک موضوع قرآنی و الهی است.

وی ضمن تقدیر از کسانی که برای ایجاد اتحاد و وحدت کلمه، در برگزاری این کنفرانس تلاش کرده‌اند. ابراز امیدواری کرد که مسلمانان و مبارزان و شکیبایان همیشه پاینده باشند و خداوند به تلاش‌های آنها برکت عنایت فرموده و آنان را بسان چراغ‌هایی قرار دهد که مسیر عبور را به مسلمانان واقعی که در پی رسیدن به راه رستگاری، در سرزمین لغزش و زمانه نا امیدی هستند، نشان می‌دهند.

مشایخی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: کسانی که اقدام به عادی سازی روابط کردند و نیز کسانی که ناامید شده و یا دیگران را ناامید کرده‌اند، همه زیان‌کارند. اما مبارزان به اذن خداوند به رستگاری رسیده و بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و ابراز خشنودی از برگزاری کنفرانس عظیم وحدت، از خداوند متعال مسئلت کرد که برگزاری این کنفرانس، به دستاوردهای عملی بنیجامد و مبارزان و شکیبایان را در راه آزادی مسجد الاقصی یاری کند و چشم مؤمنان را به این آزادی روشن گرداند.