نوشهر- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - نوشهر ماسه خواری را از جمله دغدغه های موجود در سواحل بیان کرد و گفت: برای این تخلف در حوزه نشتارود پرونده تشکیل شده است.

سرهنگ محسن مرادی صادق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گشت‌های مستمر حفاظتی در عرصه‌های طبیعی، اطفای حریق را از جمله مأموریت‌ها بیان کرد و گفت: در فصل پاییز، برگ‌های خشک موجود در جنگل، بستر مناسبی برای آتش سوزی محسوب می‌شود و همکاران ما به صورت شبانه روزی اقدام به گشت زنی می‌کنند.

وی ماسه خواری را از جمله دغدغه‌های مطرح در سواحل بیان کرد و گفت: در این راستا در حوزه قضائی نشتارود اقدام به تشکیل پرونده برای متخلفان شده است.

وی کاداستر را از مهمترین برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در سال جاری برای ۳۲۶ هکتار از عرصه‌های طبیعی در قالب ۴۳ فقره سند مالکیت به نام دولت سند صادر شده است.

سرهنگ مرادی افزایش چشمگیر قیمت زمین را از جمله عوامل و دلایل تصرف و دست اندازی به عرصه‌های طبیعی برشمرد و گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش چشمگیری در حوزه تصرفات منابع طبیعی هستیم و بیشترین دغدغه را در مناطق کوهستانی داریم.

وی بر لزوم پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و با اشاره به بروز حریق در عرصه‌های طبیعی، عامل انسانی را بیشترین دلیل حوادث بیان کرد و خواستار رعایت فرهنگ جنگل گردی شد.