کرج - فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ورزش یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در کاهش جراِئم و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدیان عصر پنجشنبه در دیدار با رئیس اداره ورزش و جوانان استان البرز با تاکید بر اهمیت ورزش در جامعه امروزی آن را یکی از مؤلفه‌های تأثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی بیان کرد: پلیس مقتدر همواره مهربانانه از ورزش جوانان در عرصه‌های مختلف حمایت کرده است و به هیچ وجه مخالف شادی و نشاط جوانان نیست، اما خط قرمز پلیس برقراری نظم و امنیت در جامعه است و با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: امروزه آن چیزی که پلیس به دنبال آن است جامعه محوری و مردم محوری است و می‌دانیم که سلامت و امنیت به یکدیگر گره خورده و اگر بخواهیم جامعه‌ای شاد و عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم ضرورت دارد با سوق دادن جوانان به سمت تفریح سالم و ورزش و ایجاد فضاهای ورزشی باید به سمت جامعه‌ای پویا حرکت کنیم.

نقشی کلیدی ورزش در کاهش جرم

مجتبی جان علی، رئیس اداره ورزش و جوانان استان البرز نیز ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از پلیس مقتدر و مهربان بر لزوم همکاری بیش‌تر با پلیس در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وی بیان کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده اشخاص به وسیله شرکت در فعالیت‌های حرکتی مانند فعالیت‌های ذهنی، جسمی و روانی تعادل لازم را کسب می‌کنند و توانایی مقابله با مشکلات و فشارهای گوناگون ناشی از زندگی مدرن را به دست خواهند آورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: جرم نیز نتیجه منبعث از عوامل تاثیرگذار در بزهکاری است که تحت تاثیر تعارضات گوناگون و مناقشات روانی و فشار بر نقاط ضعف شخصیت افراد و عدم توانایی مقاومت در برابر فشارهای یادشده و بر هم خوردن موازنه روانی طبیعی در شرایط خاص صورت می‌گیرد.

وی متذکر شد: بر این اساس ورزش نقشی کلیدی و اساسی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

در پایان این مراسم جان‌علی، رئیس اداره ورزش و جوانان با اهدای لوح و هدایایی از فرمانده انتظامی استان البرز و مجموعه همکاران تقدیر و تشکر کرد.