گناوه- امام جمعه گناوه گفت: مقابله با فساد و مفسدان نیازمند عزم ملی است و قوه قضائیه نیز در حال برخورد با مفسدان است که امید را در جامعه ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تبریک سالروز ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و میلاد با سعادت امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول گفت: مؤسس مذهب جعفری پیامبر گرامی اسلام (ص) است و امام صادق (ع) رئیس مذهب شیعه و احیا کننده این مذهب است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) حوادث خارق العاده ای رخ داد که در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه و الگوی همه بشریت است و باید تلاش کرد اخلاق و سیره آن حضرت و ائمه (ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود ساری و جاری کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با تاکید بر اهمیت خنثی سازی تحریم‌های دشمنان اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته در جمع خانواده سردار شهید سپهبد سلیمانی فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است ولی خنثی کردن تحریم دست ما است».

وی با اشاره به اینکه کارشناسان اقتصادی اجماع دارند که راه‌هایی برای خنثی سازی تحریم‌ها وجود دارد گفت: اعتماد نکردن به دشمنان از راه‌های خنثی سازی تحریم‌ها و یک رویکرد لازم و اجتناب ناپذیر است که باید به عنوان یک راهبرد دائمی مدنظر دولتمردان دولت انقلابی و مردمی باشد.

وی با بیان اینکه اعتماد و اتکا به ظرفیت‌های داخلی دومین عامل در خنثی سازی تحریم‌ها است اضافه کرد: کشور ما دارای ظرفیت بسیاراست و در همین استان بوشهر ظرفیت‌ها و منابع الهی بیشماری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام بین قوا و فرماندهی واحد در دستگاه‌های اجرایی عامل دیگر در خنثی سازی تحریم‌ها است که برای خنثی سازی تحریم دشمنان باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به اهمیت مقابله با فساد و مفسدان اقتصادی گفت: مقابله با فساد و مفسدان نیازمند عزم ملی است و قوه قضائیه نیز در حال برخورد با مفسدان است که امید را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی گفت: ورود قوه قضائیه به حیات خلوت مفسدان اقتصادی و کسانی که برای خود خط قرمزهایی ساختگی ایجاد کرده‌اند و با استفاده از رانت‌ها به بیت المال و اموال عمومی دست درازی می‌کنند، باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود.

امام جمعه گناوه گفت: قوه قضائیه هیچ خط قرمزی را برای مبارزه با فساد و مفسدان نداشته باشد و با کسانی که به اصطلاح یقه سفید هستند و به این وسیله می‌خواهند به اموال مردم دست درازی کنند می‌طلبد که قوه قضائیه برخورد کند و مردم را نسبت به این قوه بیشتر امیدوار کند.

امام جمعه گناوه با اشاره به تنش‌های مذهبی توسط استکبار جهانی در منطقه گفت: طی ماه‌های گذشته حملات سازمان یافته‌ای علیه شیعیان در کشورهای مختلف به راه افتاده است و این حوادث یک توطئه هماهنگ استکبار جهانی برای کشورهای منطقه است که نقطه آغاز این توطئه را باید در شکست آمریکا در افغانستان و ناکامی اشغالگران در دست یابی به اهداف خود و خروج مفتضحانه آنها از افغانستان دانست.