زنجان-جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه ایثارگری و دشمن ستیزی ملت ایران از مولفه‌های اقتدار و قدرت ملی است، گفت: امنیت بدون ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد شرفی ظهر سه شنبه در یادواره ۱۲۷ شهید انتظامی استان در سالن بقیه الله نیروی انتظامی استان زنجان، گفت: اگر مردم کشوری فاقد روحیه ایثارگری و دشمن ستیزی باشند در این صورت به رغم بهره مندی از فناوری و تکنولوژی‌های نوین، شکست می‌خورند.

وی اظهار کرد: شهدا با افتخار رفتند و پاداش خود را نیز از خداوند گرفتند و امروز نیز خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند و همانند ستاره‌ها، مسیر درست را به ما نشان می‌دهند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه آحاد جامعه به شهدا و خانواده آنان بدهکاریم، گفت: مسئولان نظام باید شرایطی را فراهم کنند تا شهدا و خانواده‌های آنان بیش از پیش در قله عزت، حرمت و احترام قرار گیرند.

شرفی با بیان اینکه امروز باید پاسخگوی خانواده شهدا به ویژه فرزندان شهدا باشیم و راه درست را انتخاب کرده و خیانت نکنیم، ابراز داشت: مقوله امنیت در جامعه و میان مردم امری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ایثارگری و دشمن ستیزی ملت ایران از مؤلفه‌های اقتدار و قدرت ملی است، گفت: امنیت یکی از اصول اساسی زندگی و وسیله‌ای مهم برای بهره مندی از مزایا و مواهب زندگی جمعی و حیات بشری و زمینه‌ای برای رشد و تکامل انسان‌ها است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: امنیت بدون ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی محقق نمی‌شود و شهدا به عنوان اسطوره‌های صبر، مقاومت، پایمردی و پایداری هستند و ما مدیون خون شهدا هستیم.

شرفی با تاکید بر اینکه با وجود امنیت، همه چیز خوب است اما بدون آن هر نوع نوسازی و توسعه با شکست مواجه می‌شود، گفت: امنیت به دست نمی‌آید مگر با ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی همه کسانی که در این مسیر قرار گرفته‌اند و این مهم به عنوان نیاز اولیه و اساسی هر کشور و بشری است.

وی با بیان اینکه شهیدان با نثار خون و جان خود درخت امنیت را روز به روز تنومندتر می‌کنند که یاد، تصریح کرد: یاد و خاطره شهیدان هرگز فراموش نمی‌شود.

شرفی با بیان اینکه شهدا آگاهانه و عالمانه پای در مسیر شهادت گذاشتند و با نثار جان خود امنیت را برای کشور و ملت به ارمغان آوردند، یاد آور شد: شهدا از جان خود گذشتند و با رفتن خود اجازه ندادند خاک و ناموس ما در دست دشمن قرار گیرد.