اردبیل- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با توجه به مطالبه عمومی جامعه جوانان و ورزشکاران استان اردبیل ساختمان فعلی اداره کل ورزش و جوانان استان به خانه جوان تغییر کاربری می دهد.

سجاد انوشیروانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، از ایجاد خانه جوان اردبیل و تعیین تکلیف مطالبه جوانان استان خبر داد و اظهار کرد: قرار است ساختمان فعلی اداره کل ورزش و جوانان به ساختمان جدیدی منتقل شده و خانه جوان در ساختمان فعلی ورزش و جوانان مستقر شود.

وی آرامش در بین جوانان و فعالیت سمن‌ها را از دیگر اقدامات مثبت و مناسب در سال‌های اخیر برشمرد و اضافه کرد: ما از تمام طرح‌های حوزه جوانان به ویژه سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد حمایت می‌کنیم و آمادگی همراهی این مجموعه‌ها را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: ما در این ۱۹ ماه نه تنها در پرداخت بدهی‌ها موفق عمل کردیم بلکه سعی و تلاشمان بر این بوده تا بدهی جدیدی را به اداره کل تحمیل نکنیم و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو سال آینده ۷۰ درصد مشکلات جوانان و حوزه ورزش در استان رفع شود.

انوشیروانی به فرآیند برگزاری مجامع هیئت‌های ورزشی و انتخابات اشاره کرد و گفت: نامه‌نگاری‌ها با فدراسیون و همچنین هماهنگی برای انتشار آگهی ثبت‌نام انجام شده و در رشته‌های مختلف بدون دخالت و یا نگاه مهندسی سعی کردیم تا انتخابات را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بنده این انتخابات را حق‌الناس می‌دانم و بر این باورم هیچ مسئول اداره کل ورزش و جوانان نباید در این فرآیند دخالتی داشته باشد.

انوشیروانی با رد ادعایی مبنی بر نگاه تنی و ناتنی به هیئت‌های ورزشی اضافه کرد: ما چنین نگاهی را نداریم اما مطالبه قانونی ما از هیئت‌های ورزشی پیگیری مسائل و موضوعات به صورت ملی و ارائه عملکرد درست و صحیح است.

مطالبه‌گر جامعه وزنه‌برداری هستم

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری در ادامه بیان کرد: بنده از منتقدان و مطالبه‌گران جامعه وزنه‌برداری هستم و اعتقاد دارم وزنه‌برداری در حال حاضر در مسیر رشد و بالندگی خود حرکت نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هر چند در این فرآیند مدیریت فدراسیون دخالت نمی‌کنم اما به عنوان مطالبه‌گر مسائل را پیگیری کرده و زمینه بیان دیدگاه‌های کارشناسی را به خود می‌دهم.

انوشیروانی از آمادگی برای حل مشکل تیم گلبال و حفظ این تیم در لیگ برتر خبر داد و تصریح کرد: ما از تمام تیم‌های ورزشی که در لیگ‌های کشوری حضور دارند، حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم به دسته پایین‌تر به خاطر مسائل مالی سقوط کنند.

وی به فعالیت مناسب هیئت ورزش روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: در این حوزه مسابقات استعدادیابی دختران روستایی و عشایری با شرکت ۱۷۰ نفر برگزار شد و ما برای ۲۰ خانه ورزش روستایی تجهیزات و امکانات را مهیا کرده و اولین المپیاد ورزشی روستایی و عشایری را نیز برگزار کردیم.

انوشیروانی با بیان اینکه سال گذشته از ۵۳ میلیارد تومان اعتبار هیئت‌های روستایی و عشایری تنها ۲۸ میلیارد تومان تخصیص یافت، افزود: ۱۹ میلیارد تومان آن اوراق بوده و امسال نیز ۶۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست کردیم که تنها ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع ملی تخصیص یافته است.

وی به حضور اسپانسرها و حمایت از تیم‌های ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: ما انتظار داریم امور مالیاتی با حمایت از شرکت‌ها و کارخانجات آنها را به پشتیبانی از تیم‌های ورزشی ترغیب و تشویق کند تا زمینه برای حرکت تحول‌آفرین در این بخش فراهم آید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل وجود اختلاف سلیقه در هیئت ورزشی فوتبال را آسیبی جدی توصیف کرد و گفت: اراده و اتحاد جمعی در برخی از رشته‌ها نظیر فوتبال وجود ندارد و ما انتظار داریم هیئت فوتبال با توجه به جایگاه این رشته بیش از گذشته فعالیت‌های رو به جلویی را داشته باشد.

منتخب نابینایان در نشست رئیس جمهور حاضر بود

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل با بیان اینکه فرد سیاسی نیستم اما دلسوز ورزش هستم، گفت: اخیراً شایعه‌ای در مورد رفتار بنده با ورزشکاران نابینا در رشته گلبال منتشر شد در حالی که این موضوع صحت ندارد و بنده به نماینده ورزشکاران نابینا اعلام کردم که در فضای شلوغ دیدار با رئیس جمهور امکان ملاقات حضوری وجود ندارد ولی منتخب نابینایان در نشست رئیس جمهور حاضر شده بود.

انوشیروانی افزود: جواهری از اعضای هیئت نابینایان استان در دیدار منتخبان استان با رئیس جمهور حاضر شده بود و ما سعی کردیم حرمت ورزشکاران را حفظ کرده و به هیچ وجه رفتار توهین‌آمیزی را نداشته باشیم.

وی بدهی اداره کل ورزش و جوانان را از بابت مسابقات والیبال، جهانی کشتی و زورخانه‌ای بالغ بر هفت میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: سعی کردیم بخشی از این بدهی‌ها را در ماه‌های گذشته پرداخت کنیم.