بوشهر- امام جمعه دیر اجاره مسکن را معضلی برای مردم دیر دانست و گفت:کسانی که خانه دارند و به پولش نیاز ندارند دست مسلمانی را بگیرند و منصفانه اجاره دهند، از طرفی بنگاه داران هم مراعات کنند .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با بیان اینکه فلسفه بعثت پیامبران اقامه عدالت در جامعه است، اظهار داشت: در همه تصمیمات باید عدالت مورد توجه باشد؛ قوانین مجلس و آئین نامه‌ها باید پیوست عدالت داشته باشد تا حق کسی ضایع نشود.

امام جمعه دیر افزود: متأسفانه گاهی اوقات در فضای مجازی نسبت‌هایی به افراد داده می‌شود که پایه و اساس درستی ندارند.

وی ادامه داد: هم افرادی که با فضای مجازی سروکار دارند و هم کسانی که مسئولیت آن را در اختیار دارند باید مراقب باشند که برخلاف عدالت به کسی تهمت زده نشود و یا مطلبی منعکس نشود.

وی با محکوم کردن توهین به مراجع تقلید، ادامه داد: این شخصیت‌ها استوانه‌های دین و پایه‌های نظام هستند و در انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده‌اند و همواره مدافع نظام و ولایت هستند و صرف یک اظهار نظری نباید مورد تعرض و اهانت قرار گیرند و اگر کسی نقدی دارد باید محترمانه بیان کند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداران باید پیوست عدالت داشته باشد، عنوان کرد: شیوه کنونی انتخاب شهرداران بوسیله شوراها که یک نفر را انتخاب کرده و در فضای مجازی و بین مردم اسم این بنده خدا سر زبان‌ها است و بعد از مدتی اعلام می‌شود که رد صلاحیت شده است و هر کسی چیزی می‌گوید و گاهی اوقات در این وسط افرادی یا نماینده مجلس یا امام جمعه را متهم می‌کنند که لابد پشت ماجرا شما هستید که ایشان تأیید نشده است.

حسینی اضافه کرد: اگر تدبیری اندیشیده شود که قبل از اعلام، بصورت محرمانه اسامی افرادی که مدنظر شوراها است به استانداری اعلام شود و بعد از تأیید صلاحیت این افراد از بین آنها یک نفر گزینش شود؛ اینجا دیگر با آبروی کسی بازی نمی‌شود و به افرادی که نقشی نداشته‌اند نیز تهمت زده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بنده آنچه از خودم خبر دارم و بعضی از ائمه جمعه‌ای که می‌شناسم، اصولاً در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم.

حسینی یادآور شد: در زمینه صبر و عدل و اخلاق اسلامی پیرو پیامبر اسلام باشیم.

خطیب جمعه دیر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی، بیان داشت: این نوجوان بصیرت و روحیه فداکاری و ایثارگری داشت و امروز هم نسل نوجوان و جوان ما باید این شهید را الگوی خود قرار دهند.

وی خطاب به معلمان و مربیان و والدین، خاطرنشان کرد: احترام نوجوانان را داشته باشید و با محبت و مهربانی با آنها برخورد کنید.

حسینی ابراز کرد: دانش آموزان ما هم در دوران انقلاب هم هشت سال دفاع مقدس و تم عرصه‌های مختلف نقش آفرین بودند.

وی یادآور شد: دانش آموزان و نسل جوان با حضور در پایگاه‌های بسیج در همه زمینه‌ها بویژه باورهای دینی خود را تقویت کنند.

حسینی با بیان اینکه نوجوان امروز طلایه دار فردا است، اضافه کرد: ما هم در ستاد برگزاری نمازجمعه در کنار معاونت جوانان، معاونت نوجوانان را ایجاد می‌کنیم تا آینده سازان جامعه اسلامی بیشتر با معارف دینی و اسلامی آشنایی پیدا کرده و حضور فعالی در نمازجمعه داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل، گفت: ما باید در مقابل حوادث طبیعی یا ناشی از حملات دشمن، زیرساخت‌های مان به گونه‌ای باشد که دچار بحران نشویم.

حسینی افزود: دشمنان که همواره در کمین هستند در آستانه سالگرد حوادث آبان ماه سال ۹۸ می‌خواستند فتنه جدیدی ایجاد کرده و مردم را به خیابان‌ها بکشند که موفق شدند خط اول پدافند را بشکنند اما هوشیاری و بصیرت مردم و اعتمادشان به مسئولین، عملکرد خوب صداوسیما، اقدام سریع و به موقع مسئولان در راه اندازی پمپ بنزین‌ها، حضور سرزده رئیس جمهور در جایگاه‌های سوخت و تلاش مسئولان نظامی و انتظامی و امنیتی نقشه آنها را خنثی کرد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نباید از دشمن غافل شد، تاکید کرد: باید پیشگیری و نقاط ضعف برطرف شود.

وی با بیان اینکه سه واقعه شهادت جمعی از دانش آموزان، تبعید حضرت امام (ره) و تسخیر لانه جاسوسی در روز ۱۳ آبان واقع شده است، افزود: در مسئله مبارزه با استکبار لحظه‌ای نباید از کید دشمن غافل شد.

وی اجاره مسکن را معضلی برای مردم دیر دانست و اظهار کرد: بعضی‌ها خانه شأن را نمی‌فروشند، اجاره هم نمی‌دهند نیازی هم به پولش ندارند و بعضی هم اجاره و پول پیش آن چنانی می‌گیرند که تمام اعضای بدن بنده خدایی که حقوق ناچیزی دارد از شنیدن ارقام آن چنانی به لرزه می‌افتد.

امام جمعه دیر بیان کرد: کسانی که خانه دارند و به پولش نیاز ندارند دست مسلمانی را بگیرند و منصفانه اجاره دهند، از طرفی بنگاه داران هم مراعات کنند و قیمت‌ها را بالا نبرند.