سمنان - استاندار سمنان گفت: آزادسازی کاروانسرا و تعیین وضعیت پیاده‌راه خیابان امام (ره) در سمنان به مثابه یک مطالبه مردمی مد نظر مدیریت شهری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی در دیدار شامگاه آدینه خود با اعضای مدیریت شهری سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه اگر مسئولان استانی و شهرستانی وحدت داشته و با اتحاد و همدلی امور استان را به انجام برسانند، بی شک این امر موجب خوشحالی مردم و ناراحتی دشمنان خواهد شد، تاکید کرد: از هیچ کمکی برای مساعدت به شهرداری‌های استان و شوراهای اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی در جلسات و مصوبات خود، توجه به معماری اسلامی - ایرانی، سیما و منظر شهری، نظافت و پاکیزگی شهرها و همچنین بهره‌مندی از توان جوانان و بانوان و نیز افزایش اعتماد عمومی را مد نظر قرار داده و نسبت به آن اهتمام داشته باشند، ابراز کرد: اگر مردم به شهرداری و شورای شهر، اعتماد داشته باشند، بی تردید در بحث اجرای پروژه‌های شهری نیز مشارکت خواهند کرد.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که منابع درآمدی شهرداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که خودگردان باشند، تاکید کرد: افزایش نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، انتظار مردم از شهرداری‌ها است.

هاشمی با اشاره به اینکه آزاد سازی کاروانسرا و همچنین تعیین وضعیت پیاده راه خیابان امام (ره) در شهر سمنان، به مثابه یک مطالبه مردمی مد نظر مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: به مسئولان مربوطه تاکید می‌کنیم که باید کمیسیون ماده پنج و کمیسیون ماده ۱۰۰ در سطح استان به روز شده و هیچ پرونده‌ای معطل نماند.

تاکید بر آزادسازی کاروانسرا

نظری، عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه تعاملات استانی و بین دستگاهی نقش مؤثری در موفقیت هر سازمان دارد، گفت: باید مصوبات جلسات، در موعد مقرر اجرایی شده تا مردم از برکات و آثار مثبت این تصمیمات بهره‌مند شوند، شهر سمنان به نسبت بسیاری از مراکز استان‌ها، دارای عقب ماندگی‌هایی است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند همکاری جدی تمام مسئولان برای پرهیز از فرصت سوزی‌ها هستیم، گفت: لازم است تا بحث کاروانسرای شاه عباسی و پیاده راه امام (ره)، هر چه سریع‌تر و پیش از سفر ریاست جمهور به استان، تعیین تکلیف شود.

طالب بیدختی، عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز با بیان اینکه شهرداری سمنان، دارای بدهی بوده و حقوق برخی از پرسنل با عقب ماندگی همراه است، تاکید کرد: ۲۶ هکتار از زمین ۵۰ هکتاری شهرک آسیا تعیین تکلیف شده و لازم است مابقی زمین‌های مور نظر نیز تعیین وضعیت شود تا با انتقال برخی از مشاغل و اصناف به این شهرک، علاوه بر ایجاد درآمد عمومی، موجب رضایتمندی مردم شد.

وی با بیان اینکه خرید خودروی برقی بمنظور تردد در پیاده راه امام، نیازمند تأمین اعتبار و مساعدت مسئولان است، گفت: لازم است تا از نماینده شورای شهر به‌منظور شرکت در جلسات شورای ترافیک دعوت به عمل آمده تا دلایل تخصصی و کارشناسی شورا در اینگونه جلسات عنوان شود.