قیروکارزین- مدیرعامل تعاونی کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین از اختصاص ردیف اعتباری ۳۰۰ میلیارد ریالی  به طرح های آبخیزداری این شهرستان در سفر رئیس جمهور به فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا نعمتی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان فارس اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی به بخش آبخیزداری شهرستان قیروکارزین است که دارای ردیف اعتباری شد.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی کشاورزی و باغداری این شهرستان بعنوان نماینده ذینفعان در قیروکارزین پیگیر اجرای طرح‌های آبخیزداری است، بیان کرد: پیگیری و اختصاص اعتبار به مطالبه بهره برداران بخش کشاورزی و باغات قیروکارزین از سوی دولت قوی مردمی باعث شور و شعف این قشر از جامعه این شهرستان شده است.

مدیر عامل تعاونی کشاورزی و باغداری شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه این تزریق اعتبار باعث رونق بخش کشاورزی و باغات قیروکارزین می‌شود، اعلام کرد: طرح‌های منتخب این شهرستان شامل آبخیزداری های «سم دلدل»، «تنگ سرآسیاب»، «دره آغا رحیمی» و «تنگ خرزهره» است.

نعمتی متذکر شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری مانع ایجاد رواناب‌های مخرب و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

نماینده مجری طرح‌های آبخیزداری شهرستان قیروکارزین ابراز امیدواری کرد که اجرای چهار طرح فوق بتواند تا حدودی پایداری تولید در دشت قیر را تأمین و از لطمات خشکسالی بکاهد.

او با بیان اینکه کارهای مطالعاتی طرح‌های یاد شده در دست انجام و یا بررسی است، تصریح کرد: نمایندگان کشاورزان قیروکارزین در جلسات متعدد با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بر ضرورت این طرح‌ها تاکید و الحمدلله نتیجه خوبی گرفت.

نایب رئیس تعاونی باغداران و کشاورزان استان فارس با ذکر این موضوع که اجرای طرح‌های آبخیزداری در سنوات گذشته باعث مهار قسمت قابل توجه‌ای از سیلاب‌های فصلی بر تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی شده است، افزود: پیش بینی می‌شود که با اجرای طرح‌های فوق ضمن موانع پیش روی تولید برداشته و بر رونق کشاورزی این شهرستان بیفزاید.

شهرستان قیروکارزین بعنوان با ۳۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.