یک مقام آمریکایی از عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست که به منظور حل اختلاف ایجاد شده در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان به ارتباط با این کشور ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا پس از اقدام عربستان به فراخواندن سفیرش از لبنان و اخراج سفیر لبنانی از کشورش، مخالفت خود را با موضع عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خصوص بحران اخیر با لبنان اعلام کرد.

ساموئل وربریج سخنگوی منطقه ای وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه الجدید لبنان، عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به منظور حل اختلاف ایجادشده درپی اظهارات جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان، به ادامه ارتباط با این کشور فراخواند.

وربریج با اشاره به اینکه کشورش با جامعه بین الملل برای پشتیبانی از دولت لبنان همکاری می کند، گفت که به طور کلی آمریکا، کشورهای عربی، بخصوص عربستان سعودی ، امارات و کشورهای منطقه را به ادامه روابط با دولت لبنان تشویق می کند.

از سوی دیگر پایگاه العرب نوشت: غرب نمی خواهد دولت لبنان که پس از دشوار یهای زیادی تشکیل شد، به دلیل قضیه جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی این کشور و اقدامات تشدید آمیز عربستان استعفا دهد. این در حالی است که محافل لبنان معتقدند که عربستان از این اظهارات به عنوان ابزاری برای شانه خالی کردن از پرونده لبنان استفاده می کند.

این رسانه آورده است: محافل لبنانی می گویند که آمریکا و فرانسه نمی خواهند این بحران به سقوط دولت نجیب میقاتی چه به سبب اختلافات داخلی و چه فشارهای عربستان منجر شود. براساس گفته این محافل، آمریکا و فرانسه این پیام را به ویژه به نجیب میقاتی منتقل کرده اند که ممکن است برای جلوگیری از عصبانی شدن عربستان، استعفای خود را اعلام کند.

این محافل اعلام کردند: واشنگتن و پاریس خواهان تداوم دولت هستند و در عین حال مانع استعفای قرداحی به عنوان راه حلی برای راضی کردن ریاض نمی شوند.

گفتنی است که عربستان در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان که یک ماه پیش از تصدی این پست گفته بود که عربستان به یمن تعدی کرده و انصارالله نیز از خودش دفاع می کند، علاوه بر فراخواندن سفیر خود از لبنان و اخراج سفیر لبنانی از این کشور، تصمیم بر توقف صادرات لبنان به عربستان گرفته است.